صبح امروز شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ مدرسه خیرساز مهر ایران با حضور مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان کرمان، جمعی از مسئولین و مردم، معلمان، دانش‌آموزان و خیّر در روستای گچین از توابع بخش صوغان واقع در شهرستان ارزوئیه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، این مدرسه‌ی ۶ کلاسه در زمینی به مساحت ۲۲۰۰ متر مربع با زیربنای ۴۳۰ متر مربع با اعتباری بالغ ۲۰ میلیارد ریال با مشارکت خیر خیراندیش عباس جعفرزاده و اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، احداث شده است.

رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در این مراسم، ضمن تشکر از خیر، اظهار داشت: محوطه‌سازی، حصارکشی و ساخت سرویس بهداشتی این مدرسه توسط اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان انجام شده است.

هدایتی افزود: تعداد زیادی پروژه‌ی نیمه‌تمام در استان وجود داشت که با همت مسئولان استانی و کشوری و به خصوص با تخصیص اعتبار پس از سفر ریاست محترم جمهوری، این پروژه‌ها به سرعت در حال تکمیل هستند و هر هفته شاهد افتتاح یکی از این پروژه‌ها هستیم.

وی با اشاره به پروژه‌ی نیمه‌تمام یک مدرسه‌ی ۱۲ کلاسه در شهرستان ارزوئیه، ادامه داد: در حال حاضر برآورد مربوط به حصار و محوطه‌ی این مدرسه انجام شده و به زودی با برگزاری مناقصه، پیمان‌کار آن مشخص خواهد شد.

هدایتی در رابطه با این پروژه افزود: برای بخش آموزشی این پروژه نیز اعتبار لازم تخصیص داده شده و ان‌شاالله ظرف ۳ ماه آینده این پروژه تکمیل خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در خصوص برچیدن مدارس کانکسی، اذعان داشت: امسال یکی از رسالت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور، برچیدن مدارس کانکسی مستقل با تعداد دانش‌آموز بالای ۱۰ نفر است که در شهرستان ارزوئیه هم ۲ مدرسه‌ی کانکسی شناسایی و اطلاعات آن برای تهران ارسال و برای آن‌ها اعتبار تخصیص داده شده است و به زودی مناقصه و عملیات اجرایی این مدارس آغاز خواهد شد.

عضو شورای فنی استان کرمان افزود: ان‌شاالله در مهرماه سال آینده، مدرسه‌ی کانکسی مستقل با آمار دانش‌آموزی بالای ۱۰ نفر در کل کشور نخواهیم داشت.