به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان، صبح روز شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با همراهی دکتر حمیدرضا خان‌محمدی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، وارد استان کرمان شدند.

بر پایه‌ی این گزارش، سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ضمن شرکت در جلسه‌ی شورای اداری نوسازی مدارس استان کرمان با کارکنان این اداره کل دیدار و گفت‌وگو نمود.

دکتر خان‌محمدی در دیدار با کارکنان اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان ضمن قدردانی از زحمات کارکنان نوسازی مدارس، اظهار داشت: امیدوارم هرچندوقت یک‌بار بتوانیم دور هم بنشینیم و برنامه‌هایی باشد تا بتوانیم وقت بیشتری را در کنار شما سپری کنیم و از نقطه‌نظرات و راهبردهای شما بهتر و بیشتر بهره ببریم.

وی افزود: همکارانی داریم با سابقه‌ی بالا که ما در برابر این عزیزان به عنوان پیشکسوت خاضع و فروتنیم به دلیل این‌که این‌ها استخوان سازمان هستند و جوان‌هایی هم که در این پیکره آمده‌اند، نیاز هست که از تجربه‌ی پیشکسوتان استفاده کنند تا ترکیب خوبی از تجربه‌ی پیشکسوتان و انرژی جوانان داشته باشیم‌.

دکتر خان‌محمدی با اشاره به جوان‌گرایی در نوسازی مدارس استان کرمان، افزود: این ترکیب نوید این نوید را می‌دهد که ما می‌توانیم کارهای بزرگتری را به انجام برسانیم. ان‌شاالله این حس خوب و همبستگی که در این جمع وجود دارد

وی با اشاره به این‌که مردم در اوایل انقلاب طعم شیرین خدمت را در نهادهایی چون جهاد سازندگی چشیده‌اند، افزود: یکی از دستگاه‌هایی که پیشران چشاندن طعم این شیرینی به کام مردم و نسل جدید است، سازمان نوسازی مدارس است.

وی ادامه داد: وقتی دانش‌آموزی در یک مدرسه‌ی نو وارد فرآیند یادگیری می‌شود کاملا متفاوت است با جایی که یک در یک کلاس اجاره‌ای، نمور یا تخریبی باشد.

دکتر خان‌محمدی گفت: عملکرد ما از جهت اهمیت برای نظام، اگر در صدر نباشد، جزو سه چهارتای اول است. چرا؟ چون اگر ما مدرسه‌ای نسازیم، تعهدی برای خود وزارت آموزش و پرورش هم ایجاد نمی‌شود که آن‌جا امکانات آموزشی، معلم و خدمات ببرد. پس ما پیشران هستیم و این پیشرانی باید در فکر و وجود و پیکره و پهنه‌ی ذهنی ما نقش ببندد.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ضمن اظهار این‌که بسیاری از خدمات جهادی سازمان نوسازی بدون تبلیغات و ادعا انجام شده است، افزود: یکی از مجموعه‌هایی که دارد بی‌سروصدا در حوزه‌ی عمرانی کار جهادی انجام می‌دهد، سازمان نوسازی مدارس است و جزو دستگاه‌هایی است که جهاد سازندگی را احیا می‌کند.