دو مدرسه در شرق استان کرمان با حضور خیرین نیک‌اندیش خانم‌ها مهشید خاکبازنژاد، مریم کشاورز، پروین صدری و گیتی کبیری، جمعی از مسئولان کشوری و استانی از جمله رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان، جمعی از مردم و دانش‌آموزان به بهره‌برداری رسید.

هم‌چنین کلنگ یک مدرسه در شهرستان ریگان به زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان حمید طریفی حسینی در این جریان سفر یک‌روزه‌ی خود به شرق استان ضمن تشکر ویژه از اقدامات خیرین مدرسه‌ساز، گفت: ۸۰ درصد مدارس استثنایی کشور را خیران می‌سازند که کمک بزرگی به دستگاه آموزش وپرورش شده است.

وی با بیان اینکه توجه به دانش آموزان استثنایی از اولویت‌های مهم مجموعه تعلیم و تربیت استان است، گفت: تمامی تلاش ما در مدارس استثنایی این است که استعدادهایی که در این مدارس آموزش می‌بینند، شکوفا شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان نیز با اشاره به دغدغه‌های خیرین در راستای تکمیل پروژه‌هایشان، اذعان داشت: در استان پروژه‌های نیمه‌تمامی با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد داریم که در انتظار تکمیل ساختمان، حصارکشی یا محوطه‌سازی هستند. ما برای تکمیل این پروژه‌ها از تمام ظرفیت موجود از جمله قیر رایگان استفاده کرده‌ایم.

وی گفت: وقتی خیرین محترم مدرسه‌ساز پنجاه درصد از ساخت یک مدرسه یا یک فضای آموزشی را تامین می‌کنند، ما به عنوان دولت وظیفه داریم که بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که فی‌مابین اداره کل نوسازی مدارس، اداره کل آموزش و پرورش استان و خیرین محترم امضا می‌شود، آن فضا را تکمیل کنیم.

عضو شورای آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: مدرسه‌ی خیرساز استثنایی ریگان با زیربنای ۳۵۰ مترمربع و حصارکشی ۲۸۰ متر طول و محوطه‌سازی ۴۰۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح گردید.

برپایه این گزارش در ادامه‌ی سفر معاون وزیر آموزش و پرورش به شرق استان کرمان کلنگ احداث مدرسه فاطمیون (س) روستای خیرآباد شهرستان ریگان به زمین زده شد.

هم‌چنین مدرسه استثنایی ۶ کلاسه خیر ساز حضرت فطمه زهرا (س) در شهرستان نرماشیر با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با زیربنای ۳۵۰ مترمربع و ۴۰۰۰ مترمترمربع محوطه سازی در نرماشیرافتتاح گردید.

حضور در گلزار شهداء شهرستان ریگان و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان از دیگر برنامه‌های سفر دکتر طریفی حسینی به شرق استان کرمان بود.