صبح روز یک‌شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱، سمینار منطقه‌ای دفاتر فنی ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با حضور مهندس سید محمد واعظی‌نژاد مدیرکل دفتر فنی و تحقیقات سازمان، دکتر غلام‌رضا اکرمی مشاور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در حوزه‌ی معماری، مهندس رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان، دکتر ابراهیم جهانشاهی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان، معاونین و کارکنان دفاتر فنی ادارات کل و دفتر فنی سازمان نوسازی مدارس و تعدادی از کارکنان نوسازی مدارس در محل سالن کنفرانس اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، آغاز به کار کرد.

مهندس رضا هدایتی در افتتاحیه‌ی این سمینار ضمن خوش‌آمدگویی به شرکت‌کنندگان، گفت: همه‌ی همکاران در نوسازی مدارس تلاش شبانه‌روزی و جهادی می‌کنند و نتیجه‌ی این تلاش، فضاهای فیزیکی است که در استان‌ها احداث می‌شود. وی افزود: واقعا هفته‌ای نیست که ما در استان افتتاح پروژه نداشته باشیم و به واسطه‌ی عملکرد خوبی که همکاران نوسازی مدارس دارند، همکاران آموزش و پرورش هم گاهی در جلسات مختلف آمار و اطلاعاتی را می‌دهند که حاکی از احداث فضاست در صورتی که کار تخصصی آن‌ها، آموزش و پرورش دانش‌آموزان است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان ادامه داد: البته نباید این‌چنین باشد و نوسازی مدارس همواره مهجور بوده است و عملکرد نوسازی مدارس باید توسط خود نوسازی مدارس گزارش بشود.

مهندس سید محمد واعظی‌نژاد مدیرکل دفتر فنی و تحقیقات سازمان نوسازی کشور نیز در ادامه گفت: این هشتمین و آخرین سمینار دفاتر فنی سراسر کشور است که در کرمان برگزار می‌شود.

وی افزود: ما این سمینارها را با هدف هم‌افزایی و هم‌اندیشی در خصوص طرح‌هایی که در استان‌ها انجام می‌شود تشکیل دادیم.

مهندس واعظی‌نژاد اذعان داشت: می‌خواستیم که در طرح‌های سراسر کشور وحدت رویه به وجود بیاوریم تا ایرادها و اشکالات پرتکراری را که در نقشه‌ها وجود داشت به حداقل برسد و در نهایت مباحث نظام مهندسی و آئین‌نامه‌های مرکز تحقیقات ساختمان در نقشه‌ها پیاده‌سازی شود و از همه مهم‌تر، دانش همکارانمان در سراسر کشور به روز شود و افزایش پیدا کند.

برگزاری کارگروه‌های تخصصی معماری، سازه و برق و تاسیسات، بازدید از پروژه‌های شاخص استان کرمان، زیارت مزار مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و بازدید از بازار سنتی کرمان از دیگر برنامه‌های این سمینار دو روزه است.