طرح شهید مدافع امنیت، سید روح‌الله عجمیان با حضور مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان کرمان، آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، صبح روز یک‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱، آیین افتتاح طرح شهید عجمیان با هدف بهسازی و شاداب‌سازی مدارس مناطق کم‌برخوردار با مشارکت گروه‌های جهادی و مردمی، برگزار شد.

مهندس رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در این آیین، ضمن اشاره به این طرح، گفت: طرح شهید عجمیان امسال با هدف شاداب‌سازی محیط مدارس با حضور مقام عالی وزارت رونمایی شد و ان‌شاالله دانش‌آموزان بعد از عید نوروز که به بازمی‌گردند، سال تحصیلی را در یک محیط شاداب‌تر ادامه خواهند داد.

مهندس هدایتی با اشاره به زحمات شبانه‌روزی ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور، ادامه داد: در این خصوص جا دارد که از جناب آقای دکتر خان‌محمدی ریاست محترم سازمان نوسازی مدارس کشور و معاون عمرانی وزیر تشکر کنیم.

وی افزود: اعتباری که به اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان تخصیص پیدا کرده است برای خرید تجهیزات مورد نیاز گروه‌های مختلف جهادی که در استان حضور پیدا خواهند کرد، هزینه شده است و ان‌شاالله این گروه‌ها بتوانند از این وسایل استفاده کنند و محیط مدارس را شاداب‌سازی کنند.

عضو شورای فنی استان کرمان اظهار داشت: در همین راستا ما حدودا ۵۰۰ سری دسته و سری و کفی صندلی از تهران به همراه یک سری رنگ و لوازم رنگ‌آمیزی برای مدارس خریداری کرده‌ایم.

مهندس هدایتی افزود: با اجرای این طرح بخشی از مشکلات مدارس ما از جمله در بحث تعمیرات جزئی ایزوگام، گچ‌کاری و محوطه‌سازی، حل خواهد شد.

هم‌چنین دکتر رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن تشکر از مهندس هدایتی، با اشاره به طرح شهید عجمیان، اظهار داشت: این طرح با هدف بهتر شدن فضای مدارس در مناطق کم‌برخوردار در سطح کشور در حال اجراست.

دکتر رضایی افزود: قطعا ارتباط موثر آموزش و پرورش با نوسازی مدارس برای پیشبرد همه‌ی طرح‌هایی که در کشور در حال اجراست، تاثیر مثبت به‌سزایی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: الحمدلله در استان کرمان به لحاظ همراهی خوبی که نوسازی مدارس دارد، هیچ مشکلی در بحث هماهنگی نداریم و از این بابت خدا را شاکر و سپاس‌گزاریم.

دکتر رضایی با اشاره به اهمیت جذب اعتبارات، افزود: این طرح در راستای شاداب‌سازی مدارس است. استان کرمان استان پهناوری است و تعداد مدارس زیاد است و گاه مدارس نیاز به تعمیرات جزئی دارند که این طرح این موارد را پوشش می‌دهد.