به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان: کلنگ احداث مدرسه ۶ کلاسه خیّرساز با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان با حضور مدیران کل و نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان در شهر زنگی‌آباد کرمان به همت حاج حسین طاهری به زمین زده شد.

رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان، در آیین کلنگ‌زنی این مدرسه اظهار کرد: خیران مدرسه‌ساز برای همیشه تاریخ جاودانه و ماندگار هستند زیرا با ساخت مدرسه به جنگ جهل و نادانی، بزرگترین فقر بشریت می‌روند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در استان کرمان سرانه فیزیکی فضای آموزشی به متوسط سرانه آموزشی کشور رسیدیم،گفت: مهر ماه امسال در استان کرمان تعداد ۷۹ فضای آموزشی و پرورشی با متراژ بیش از ۵۰ هزار متر مربع، به بهره برداری خواهد رسید، که با این وجود در سه ساله دولت سیزدهم با ساخت بیش از ۳۳۰ هزار متر مربع ساخت فضای آموزشی در استان کرمان، به متوسط سرانه آموزشی کشور رسیدیم که به ازای هر دانش آموز نیم متر مربع افزایش سرانه فضای آموزشی داشتیم. 

هدایتی با اشاره به اینکه بعد از چند سال پیگیری توسط خیر محترم در خصوص تعمیر مدرسه خیری حاج محمد طاهری که توسط پدر وی ساخته شده بود، در این دولت موضوع پیگیری و توسط نوسازی مدارس کرمان این امر صورت پذیرفت و مدرسه تعمیر گردید که بعد از این موضوع و به همین منظور خیر محترم بر آن شد که مدرسه ی ۶ کلاسه دیگری در شهر زنگی آباد با مشارکت نوسازی مدارس کرمان بسازند.  

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به شکل‌گیری نهضت مدرسه‌سازی در استان، از کلنگ‌زنی و آغاز عملیات ساخت ۱۱۹ مدرسه در سه سال اخیر به همت خیران خبر داد.

رضایی گفت: با توجه به گستره ۱۰۳۳ کیلومتری آموزش و پرورش استان کرمان، از مشارکت خیران در امر مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری استقبال می‌کنیم.

گفتنی است، مدرسه ۶ کلاسه خیرساز شهر زنگی‌آباد کرمان با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع با زیربنای ۶۶۰ متر مربع به همت حاج حسین طاهری و مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمان ساخته خواهد شد.