به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان محمدمهدی فداکار در شورای آموزش و پرورش استان که در سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، با تبریک ایام آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) و اعیاد پیش رو، اظهار داشت: هر مشکلی برای بازگشایی مدارس استان کرمان باید برطرف شود و همه مدارس در روز اول مهر از دانش‌آموزان استقبال کنند.

استاندار کرمان، با بیان اینکه مشکلات تامین برق مدارس در حال احداث برطرف شود و شرکت توزیع نیروی برق در این زمینه همکاری کند، افزود: استانداری هم کمک می‌کند که هر چه سریع‌تر این مشکلات برطرف شود و آموزش و پرورش به‌عنوان متقاضی پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه خدمات زیربنایی مدارس باید انجام شود و هر جا مشکل تامین است حتما گزارش داده شود و پیگیری خواهیم کرد، گفت: وضعیت فضاهای آموزشی استان کرمان نسبت به سال گذشته هم در بحث کیفیت و هم زیرساخت‌ها ارتقا داشته است.

وی با اشاره به اینکه پنج میلیارد تومان برای تهیه فرش مدارس در نمازخانه اختصاص داده می‌شود و حتماً بر اساس اولویت این اعتبارات تخصیص داده شود، گفت: مولدسازی در استان اهمیت زیادی دارد و آموزش و پرورش حتماً از این ظرفیت استفاده کند.

فداکار در ادامه با بیان اینکه شرکت مس به تعهدات خود در ساخت مدارس رفسنجان عمل کند، ادامه داد: وضعیت فضای آموزشی در رفسنجان مناسب نیست و کمبودهای زیادی داریم که از جمله آن فرسودگی مدارس است.

وی با اشاره به اینکه قرار بوده شرکت مس در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خود چند مدرسه در رفسنجان بسازد که هنوز به اتمام نرسیده است، گفت: شورای آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان با حضور مدیران شرکت ملی صنایع مس برگزار شود و خودم هم شخصاً شرکت خواهم کرد؛ خیرین رفسنجانی هم در این جلسه دعوت شوند.

رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در این جلسه با اشاره به به اینکه در استان کرمان سرانه فیزیکی فضای آموزشی به متوسط سرانه آموزشی کشور رسیدیم،گفت: مهر ماه امسال در استان کرمان تعداد ۷۹ فضای آموزشی و پرورشی با متراژ بیش از ۵۰ هزار متر مربع، به بهره برداری خواهد رسید، که با این وجود در سه ساله دولت سیزدهم با ساخت بیش از ۳۳۰ هزار متر مربع ساخت فضای آموزشی در استان کرمان، به متوسط سرانه آموزشی کشور رسیدیم که به ازای هر دانش آموز نیم متر مربع افزایش سرانه فضای آموزشی داشتیم.

وی در آخر به برگزاری آئین توزیع تجهیزات آموزشی با حضور وزیر آموزش و پرورش در سراسر کشور اشاره کرد و گفت:در روز دوشنبه به صورت متمرکز با سراسر کشور مانور توزیع تجهیزات آموزشی،ورزشی و هنرستانی با عنوان هدیه شهداء به دانش آموزان برگزار می گردد و از همه اعضاء شورای آموزش و پرورش استان برای شرکت در این جلسه دعوت به عمل می آید.