استاندار کرمان در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همه ما در راه تعلیم و تربیت؛ سرباز نظام، انقلاب و سیستم آموزش‌وپرورش هستیم، گفت: در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های بزرگ و معادن کاری باید اولویت‌های حوزه آموزش و پرورش را داشته باشیم تا اعتباری که از محل مسئولیت‌های اجتماعی می‌آید، براساس اولویت اختصاص یابد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان: محمدعلی طالبی  استاندار کرمان غروب ۱۰ آذرماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: آموزش و پرورش دستگاه الهام‌بخش در فرآیند توسعه استان است و وضعیت امروز حاصل تلاش دهه‌های گذشته آموزش و پرورش است و فردای استان نیز بستگی به عملکرد امروز ما دارد و درخواست داریم همه نسبت به مسائل این نهاد و رفع کمبودها اهتمام داشته باشند.

وی افزود: پرورش انسان‌های خلاق، نقاد، عالم و خودساخته مسئولیتی نیست که فقط به دوش آموزش و پرورش باشد و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند و فلسفه وجودی شورای آموزش و پرورش همین است.

طالبی گفت: تاکید دارم از همه ظرفیت‌ها در استان از جمله مشارکت دولت، بخش خصوصی، بنگاه‌های توانمند اقتصادی و خیران استفاده کنیم و خیران، ظرفیت مهمی است و برای جذب آنها باید تلاش کنیم و امیدوارم همه در راه تعلیم و تربیت؛ سرباز نظام، انقلاب و سیستم آموزش‌وپرورش باشیم.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به دستورکار جلسه و موارد مطرح شده ضمن بیان اینکه در زمینه برگزاری اردوهای راهیان نور کمک خواهیم کرد؛ افزود: اولویت‌بندی ساخت فضاهای آموزشی در سایت‌های مسکن باید انجام شود و براساس آن، تامین زمین و امکانات صورت بگیرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های بزرگ و معادن کاری را در دست اقدام داریم، افزود: باید اولویت‌های حوزه آموزش و پرورش را داشته باشیم تا اعتباری که از محل مسئولیت‌های اجتماعی می‌آید، براساس اولویت اختصاص یابد.

جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور استاندار،مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش و دیگر اعضاء شوراء ، در سالن اجتماعات آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرمان برگزار شد.


هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان،دستورالعمل نهضت محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی کشور را مطرح و خواستار برنامه ریزی و اجرای هر چه سریعتر این طرح در استان شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان در غروب روز شنبه ۱۰ آذرماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، در راستای دستورالعمل نهضت محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی کشور توضیحاتی را ارائه و از استاندارکرمان  و رئیس شورای آموزش و پرورش خواستار هر چه سریعتر به برنامه ریزی و اجرای این طرح در استان،شد.

هدایتی در ابتدای این جلسه با اشاره به مشارکت ۵۵ درصدی خیرین در ساخت فضاهای آموزشی در استان،گفت: در چند سال اخیر پروژه های زیادی در استان ساخته و به بهره برداری رسیده است ولی هنوز نیازمند همراهی خیران هستیم ضمن اینکه در استان کرمان به طور متوسط بیش از ۵۵ درصد از فضاهای آموزشی با مشارکت خیران ساخته شده است.

رضا هدایتی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی استان کرمان به متوسط کشور رسیده و در سه سال گذشته ۳۹۰ هزار متر مربع فضا ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه استاندارد فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز ۸.۵ مترمربع است، افزود: در استان کرمان از لحاظ سرانه فضای آموزشی تازه به متوسط کشور (۵.۲۸ مترمربع) رسیده‌ایم و باید کار با سرعت جلو برود، به طوریکه. در شهر کرمان عقب ماندگی دیرینه در فضای آموزشی وجود دارد و سرانه شهر کرمان ۴.۸ مترمربع است و تراکم کلاس‌های ۴۷ نفره داریم.

رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان درادامه این جلسه با اشاره به دستورالعمل سازمان نوسازی مدارس کشور مبنی بر نهضت محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی ،گفت: از اهداف این دستورالعمل می توان به توسعه عدالت آموزشی و محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی به ویژه مدارس کانکسی،سنگی و تخریبی نا ایمن اشاره کرد.

عضو شورای آموزش و پرورش استان به دیگر اهداف این دستور العمل اشاره کرد و گفت:کاهش تراکم کلاسهای دولتی بالای ۳۵ نفر،افزایش سرانه فضای آموزشی مناطق بحرانی زیر ۳ مترمربع به ازای هر دانش آموز و توسعه مشارکتهای مردمی و دستگاههای دولتی و بنگاههای اقتصادی در چارچوب مسئولیتهای اجتماعی و افزایش مشارکت خیرین،از دیگر اهداف می باشد.

 هدایتی ادامه داد: از سیاست های سازمان نوسازی مدارس کشور و استان کرمان  در این دستورالعمل مبنی بر طرح های محرومیت زدایی می توان به طرح شهید عجمیان (شاداب سازی و بهسازی مدارس)،طرح دانش آموزشهید رضا پناهی(حذف پروژه های کانکسی،سنگی وتخریبی نا ایمن)،طرح شهید عرب(استاندارد سازی و به روز رسانی سیستم گرمایشی و سرمایشی)، مناطق کمتر توسعه یافته و طرهای دیگر اشاره کرد.
وی با اشاره به اجرای  این طرح ها در سالی که گذشت به طرح شهید عجمیان رنگ آمیزی این مدارس مقدار ۳۰ تن رنگ و جهت تعمیر صندلی دانش آموزی تعداد ۱۰ هزار کفی، دسته و پشتی صندلی، بالغ بر ۲۵۰۰ متر مربع طول حصار کشی ، ۱۰۰ هزار متر مربع آسفالت مدارس و محوطه سازی و بالغ بر ۳۰ هزار متر مربع ایزوگام و در طرح شهید دانش‌آموز «رضا پناهی»؛ طبق ابلاغ شیوه نامه بهینه سازی و ساماندهی فضاها و محرومیت زدایی فضاهای آموزشی و ایمن سازی مدارس، ۳۹ مدرسه کانکسی مستقل با بیش از ۱۰ دانش آموز در کرمان احصا و مدارس کوچک یک یا دو کلاسه ساخته و جایگزین این مدارس شده و در طرح شهید علی عرب با هدف و نگاه ویژه به مدارس کم برخوردار و مناطق کمتر توسعه یافته اجرا گردید و بخش عمده ای از مدارس جنوب استان که فاقد هرگونه سیستم سرمایشی بودند، به کولر گازی پشت پنجره ای یا اسپلیت مجهز شده اند و در یک سال گذشته تعمیرات و استاندارد سازی سامانه های گرمایشی و سرمایشی در ۴۷۰ مدرسه با تعداد ۲۰۶۰ کلاس درس در استان کرمان انجام گرفته است.

. استاندار کرمان نیز در پایان ضمن جمع بندی موارد جلسه ، استفاده از همه ظرفیت‌ها به ویژه خیرین را مورد تاکید قرار داد و بر اولویت‌بندی ساخت فضاهای آموزشی در سایت‌های نهضت ملی مسکن تاکید و خواستار تعیین اولویت‌های آموزش و پرورش برای استفاده از اعتبار مربوط به محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها شد.

محمدعلی طالبی،نماینده عالی دولت در استان کرمان خواستار ارائه گزارشی از کارگروه نماد شد تا میزان مسئولیت‌پذیری دستگاه‌های عضو این کارگروه سنجیده شود و در پایان گفت: پروژه های نیمه‌تمام از جمله استخرها و اعتبار مورد نیاز توسط نوسازی مدارس ارائه شود.