به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، رضا هدایتی مدیرکل طی پیامی آغاز هفته وحدت، میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و ولادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام جعفر صادق (ع) را تبریک گفت.

 متن پیام به شرح ذیل است:

پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله می‌فرمایند: الجَماعَهُ رَحمَهٌ و الفُرقَهُ عذابٌ “وحدت مایه رحمت و تفرقه موجب عذاب است”

با درود بر پیامبر اکرم و خاندان مطهرش، بی شک آن زمان که خدواند سبحان در دایره امکان، خلقت آخرین حلقه انبیاء، مایه مسّرت اولیاء و غایت آمال اوصیاء، محمد مصطفی (ع) را رقم زد، زمین، آسمان و تمامی کائنات به احترام وجودش کلامی جزء فتبارک الله احسن الخالقین بر زبان نیاوردند.

نامگذاری هفته وحدت، تدبیر خیرخواهانه بنیانگذار فقید نظام جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) برای خنثی کردن توطئه‌ها بود که بحمدا… به سرمایه عظیم معنوی و عنصری در رقم خوردن انسجام اسلامی در منطقه تبدیل گردید.

 اینجانب خجسته زاد روز رسول مهربانی و عزت، مبشر آگاهی و حکمت، پرچمدار عدالت و برابری، پیامبر رحمت، مغفرت و اخلاق حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت و همچنین میلاد مسعود و فرخنده امام جعفر صادق (ع) ششمین ستاره درخشان آسمان امامت و ولایت را به ساحت مقدس امام زمان (عج) و نایب بر حقش امام خامنه ای و همه مسلمانان و بویژه همکاران خودم در مجموعه نوسازی مدارس کشور و استان، تبریک عرض می نمایم،

امید است همه ما همچنان زیر پرچم یگانگی وحدتی که خاتم النبیین برای همیشه تاریخ بر افراشته، در قالب یک امت واحده حرکت کرده و در امر خطیر خدمت رسانی به مردم و ارتقای بیش از پیش در عرصه سلامت توفیق داشته باشیم.

رضا هدایتی مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، آیین توزیع تجهیزات آموزشی ،ورزشی و هنرستانی استان کرمان با اعتباری بالغ بر۶۵۵ میلیارد ریال با حضور رضا هدایتی  مدیرکل نوسازی مدارس رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان، و چند تن از مسئولین به صورت ویدئو کنفرانس و به صورت همزمان در سراسر کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش، برگزار گردید.

  رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در حاشیه این مراسم، با اشاره به اینکه، این سومین آئین توزیع تجهیزات به صورت متمرکز می باشد، گفت: در دو مرحله قبل آئین توزیع تجهیزات هنرستانی و طرح شهید عجمیان را داشتیم و در این طرح نیز که با حضور وزیر آموزش و پرورش  در سراسر کشور برگزار گردید و در استان کرمان هم نیز بالغ بر ۶۵/۰۰۰ میلیون تومان اعتبار تجهیزات آموزشی،ورزشی و هنرستانی، در سراسر استان هدیه شهداء به دانش آموزان می باشد.

هدایتی گفت: در این مرحله توزیع که در دهه سوم شهریور ماه صورت گرفته، تجهیزات آموزشی به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان از قبیل لوازم اداری،صندلی دانش آموزی،تخته وایت برد و… خریداری و در اختیار شهرستان ها و مناطق گردید.

عضو شورای آموزش و پرورش در ادامه به توزیع مرحله دوم تجهیزات هنرستانی در یکسال اخیر اشاره کرد وگفت: در این مرحله از توزیع تجهیزات هنرستانی نیز مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال انواع دستگاه های استاندارد آموزشی مربوط به رشته های برق و الکترونیک، صنایع غذایی، هنر و طراحی دوخت، مکانیک خودرو، تاسیسات، ساختمان و معماری و دیگر رشته ها خریداری و توزیع گردیده است.

گفتنی است: این تجهیزات که توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خریداری شده، شامل سه بخش تجهیزات آموزشی به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال، خرید تجهیزات ورزشی بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال ، خرید و اجرای سیستم های  سرمایشی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال اسپیلت ، کولر گازی و آبی و در آخر  تجهیزات هنرستانی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال،به شهرستانها و مناطق ارسال تا در سال تحصیلی جدید مورد استفاده دانش آموزان قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان محمدمهدی فداکار در شورای آموزش و پرورش استان که در سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، با تبریک ایام آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) و اعیاد پیش رو، اظهار داشت: هر مشکلی برای بازگشایی مدارس استان کرمان باید برطرف شود و همه مدارس در روز اول مهر از دانش‌آموزان استقبال کنند.

استاندار کرمان، با بیان اینکه مشکلات تامین برق مدارس در حال احداث برطرف شود و شرکت توزیع نیروی برق در این زمینه همکاری کند، افزود: استانداری هم کمک می‌کند که هر چه سریع‌تر این مشکلات برطرف شود و آموزش و پرورش به‌عنوان متقاضی پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه خدمات زیربنایی مدارس باید انجام شود و هر جا مشکل تامین است حتما گزارش داده شود و پیگیری خواهیم کرد، گفت: وضعیت فضاهای آموزشی استان کرمان نسبت به سال گذشته هم در بحث کیفیت و هم زیرساخت‌ها ارتقا داشته است.

وی با اشاره به اینکه پنج میلیارد تومان برای تهیه فرش مدارس در نمازخانه اختصاص داده می‌شود و حتماً بر اساس اولویت این اعتبارات تخصیص داده شود، گفت: مولدسازی در استان اهمیت زیادی دارد و آموزش و پرورش حتماً از این ظرفیت استفاده کند.

فداکار در ادامه با بیان اینکه شرکت مس به تعهدات خود در ساخت مدارس رفسنجان عمل کند، ادامه داد: وضعیت فضای آموزشی در رفسنجان مناسب نیست و کمبودهای زیادی داریم که از جمله آن فرسودگی مدارس است.

وی با اشاره به اینکه قرار بوده شرکت مس در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خود چند مدرسه در رفسنجان بسازد که هنوز به اتمام نرسیده است، گفت: شورای آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان با حضور مدیران شرکت ملی صنایع مس برگزار شود و خودم هم شخصاً شرکت خواهم کرد؛ خیرین رفسنجانی هم در این جلسه دعوت شوند.

رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در این جلسه با اشاره به به اینکه در استان کرمان سرانه فیزیکی فضای آموزشی به متوسط سرانه آموزشی کشور رسیدیم،گفت: مهر ماه امسال در استان کرمان تعداد ۷۹ فضای آموزشی و پرورشی با متراژ بیش از ۵۰ هزار متر مربع، به بهره برداری خواهد رسید، که با این وجود در سه ساله دولت سیزدهم با ساخت بیش از ۳۳۰ هزار متر مربع ساخت فضای آموزشی در استان کرمان، به متوسط سرانه آموزشی کشور رسیدیم که به ازای هر دانش آموز نیم متر مربع افزایش سرانه فضای آموزشی داشتیم.

وی در آخر به برگزاری آئین توزیع تجهیزات آموزشی با حضور وزیر آموزش و پرورش در سراسر کشور اشاره کرد و گفت:در روز دوشنبه به صورت متمرکز با سراسر کشور مانور توزیع تجهیزات آموزشی،ورزشی و هنرستانی با عنوان هدیه شهداء به دانش آموزان برگزار می گردد و از همه اعضاء شورای آموزش و پرورش استان برای شرکت در این جلسه دعوت به عمل می آید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، دکتر شهباز حسن پور نماینده مردم شریف شهرستان‌های کرمان و راور به همراه رضا هدایتی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان و مدیران آموزش و پرورش نواحی یک و دو کرمان به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید و بازدید از روند اجرای مطلوب طرح شهید عجمیان در دبیرستان دخترانه فاطمیه دور دوم و هنرستان دخترانه مدرس ناحیه دو کرمان و همچنین دبیرستان دخترانه هدی و دبیرستان دخترانه میرزایی ناحیه یک کرمان، حضور پیدا کرد.

حسن پور نماینده مردم در مجلس در این بازدید ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک ربیع الاول هدف از این بازدید را نحوه آمادگی مدارس برای بازگشایی سال تحصیلی جدید خواند و گفت:خوشبختانه در این بازدید رضایت کامل والدین از نحوه ثبت نام ،برخورد کادر مدرسه و آمادگی مدارس برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید،نشان از تلاش مسئولین استان برای برگزاری هر چه بهتر شروع سال تحصیلی جدید می باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تقدیر از وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، در ساخت و اجرای پروژه های آموزشی در چند سال اخیر،گفت: با همت و پیگیری مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان، در چند سال اخیر در استان کرمان شاهد ساخت مدارس جدید و تکمیل پروژه های نیمه تمام خیری و دولتی که به دلیل کسری بودجه سالها به صورت نیمه تمام باقی مانده بود و این مدارس تکمیل و به چرخه آموزش اضافه گردید و بخش بزرگی از مشکل فضای آموزشی در استان برطرف گردید.

رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی با اشاره به اینکه در استان کرمان سرانه فیزیکی فضای آموزشی به متوسط سرانه آموزشی کشور رسیدیم،گفت: مهر ماه امسال در استان کرمان تعداد ۷۹ فضای آموزشی و پرورشی با متراژ بیش از ۵۰ هزار متر مربع، به بهره برداری خواهد رسید، که با این وجود در سه ساله دولت سیزدهم با ساخت بیش از ۳۳۰ هزار متر مربع ساخت فضای آموزشی در استان کرمان، به متوسط سرانه آموزشی کشور رسیدیم که به ازای هر دانش آموز نیم متر مربع افزایش سرانه فضای آموزشی داشتیم.

هدایتی در ادامه به اجرای طرح شهید عجمیان در تابستان نیز اشاره کرد و گفت: جهت رنگ آمیزی این مدارس مقدار ۵۰ تن رنگ و جهت تعمیر صندلی دانش آموزی تعداد ۱۰ هزار کفی، دسته و پشتی صندلی،خریداری و در شهرستان های استان توزیع گردیده و ،بالغ بر ۲۵۰۰ متر مربع طول حصار کشی نیز در مدارس استان صورت گرفته و همچنین بالغ بر ۳۰ هزار متر مربع ایزوگام و بالغ بر ۱۰۰ هزار متر مربع آسفالت مدارس و محوطه سازی نیز انجام گرفت و تا اول مهرماه تمام این طرح ها به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، در آستانه فرارسیدن نهم ربیع الاول، رضا هدایتی مدیرکل، طی پیامی آغاز ولایت و امامت حضرت مهدی (عج) را خدمت تمامی مردم شریف ایران و استان کرمان،تبریک گفت.
متن پیام بدین شرح است؛

بسمه تعالی

نهم ربیع الاول، روز ولایتعهدی و سرآغاز بیعت با حجت خدا بر روی زمین، حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه شریف) است که پس از شهادت مظلومانه پدر بزرگوارش امام حسن عسگری (علیه السلام) امامت و راهنمایی بشریت بر دوش ایشان نهاده شده است.

این روز، پیام رسان بهار ظهوری است که گلهای زیبای زندگی همچون عدل،  عزت، عشق، صفا، صمیمیت، گذشت، ایثار و ایمان و احسان در آن می شکفد. 

اینجانب فرارسیدن آغاز امامت و ولایت گل سرسبد عالم هستی، آخرین مرد نجات و مایه ی نزول برکات  ،عید تاجگذاری   زیباترین،عادلترین،مهربانترین و تنهاترین شاه عالم،  حضرت مهدی موعود امام زمان «عجل الله  تعالی و فرجه الشریف» را به منتظران ظهور این امام بزرگوار و بویژه همکاران خودم در نوسازی مدارس کشور و استان تبریک و تهنیت عرض نموده امید است با پیروی از سیره ائمه معصوم و پیامبر گرامی اسلام و همچنین توصیه های رهبر معظم انقلاب، همواره در تلاش برای قرار گرفتن در جمع یاران آن بزرگواران باشیم و در همه امور خداوند را ناظر بر اعمال و سخنان خود بدانیم

رضا هدایتی
مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان

رضا هدایتی مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان از افتتاح هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش ۲۴ کلاسه خیرساز مهندس احمد افتخاری در روز اول مهر در شهر کرمان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان رضا هدایتی مدیرکل در دیدار با خانواده خیر نیک اندیش مهندس احمد افتخاری خاطر نشان کرد: این خیر بزرگوار برای همیشه در تاریخ کرمان با سرمایه گذاری در آن مدرسه سازی ماندگار و جاودانه خواهد بود.

هدایتی گفت: ساخت مدرسه یک توفیقی الهی و یک امر پسندیده است و قطعا دعای خیر دانش آموزان و والدین آنها بدرقه راه دنیا و اخرت خیرین مدرسه ساز خواهد بود و در نزد پروردگار ماندگار خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در استان کرمان سرانه فیزیکی فضای آموزشی به متوسط سرانه آموزشی کشور رسیدیم،گفت: مهر ماه امسال در استان کرمان تعداد ۷۹ فضای آموزشی و پرورشی با متراژ بیش از ۵۰ هزار متر مربع، به بهره برداری خواهد رسید، که با این وجود در سه ساله دولت سیزدهم با ساخت بیش از ۳۳۰ هزار متر مربع ساخت فضای آموزشی در استان کرمان، به متوسط سرانه آموزشی کشور رسیدیم که به ازای هر دانش آموز نیم متر مربع افزایش سرانه فضای آموزشی داشتیم.

وی از افتتاح دو هنرستان۲۴ و ۱۸ کلاسه در شهر کرمان تا ابتدای سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: بهره برداری از هنرستان ها، نقش بسزایی در تربیت نیروی متخصص آماده به کار دارد و دانش آموزان هنرستان زود وارد بازار و نقش آفرین اجتماع می شوند و با کسب مهارت، سلامت بیشتری دارند.

رضایی مدیرکل آموزش و پرورش نیز در این دیدار گفت: در تلاش هستیم که هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش ۲۴ کلاسه خیرساز مهندس احمد افتخاری در روز اول مهر با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری برسد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان: کلنگ احداث مدرسه ۶ کلاسه خیّرساز با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان با حضور مدیران کل و نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان در شهر زنگی‌آباد کرمان به همت حاج حسین طاهری به زمین زده شد.

رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان، در آیین کلنگ‌زنی این مدرسه اظهار کرد: خیران مدرسه‌ساز برای همیشه تاریخ جاودانه و ماندگار هستند زیرا با ساخت مدرسه به جنگ جهل و نادانی، بزرگترین فقر بشریت می‌روند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در استان کرمان سرانه فیزیکی فضای آموزشی به متوسط سرانه آموزشی کشور رسیدیم،گفت: مهر ماه امسال در استان کرمان تعداد ۷۹ فضای آموزشی و پرورشی با متراژ بیش از ۵۰ هزار متر مربع، به بهره برداری خواهد رسید، که با این وجود در سه ساله دولت سیزدهم با ساخت بیش از ۳۳۰ هزار متر مربع ساخت فضای آموزشی در استان کرمان، به متوسط سرانه آموزشی کشور رسیدیم که به ازای هر دانش آموز نیم متر مربع افزایش سرانه فضای آموزشی داشتیم. 

هدایتی با اشاره به اینکه بعد از چند سال پیگیری توسط خیر محترم در خصوص تعمیر مدرسه خیری حاج محمد طاهری که توسط پدر وی ساخته شده بود، در این دولت موضوع پیگیری و توسط نوسازی مدارس کرمان این امر صورت پذیرفت و مدرسه تعمیر گردید که بعد از این موضوع و به همین منظور خیر محترم بر آن شد که مدرسه ی ۶ کلاسه دیگری در شهر زنگی آباد با مشارکت نوسازی مدارس کرمان بسازند.  

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به شکل‌گیری نهضت مدرسه‌سازی در استان، از کلنگ‌زنی و آغاز عملیات ساخت ۱۱۹ مدرسه در سه سال اخیر به همت خیران خبر داد.

رضایی گفت: با توجه به گستره ۱۰۳۳ کیلومتری آموزش و پرورش استان کرمان، از مشارکت خیران در امر مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری استقبال می‌کنیم.

گفتنی است، مدرسه ۶ کلاسه خیرساز شهر زنگی‌آباد کرمان با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع با زیربنای ۶۶۰ متر مربع به همت حاج حسین طاهری و مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمان ساخته خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، در متن پیام تسلیت رضا هدایتی مدیرکل آمده است:

فبما رحمة من الله لنت لهم . ولو کنت فظا غلیظ القلب لانفضوا من حولک . فاعف عنهم , واستغفر لهم , وشاورهم فی الأمر . فإذا عزمت فتوکل على الله , إن الله یحب المتوکلین” سوره آل عمران/ آیه ۱۵۹

روزهای پایانی ماه صفر ایام حزن و اندوه محبان پیامبر نور و رحمت(ص) و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

بدون تردید راه رستگاری بشر تمسک به اهل ‌بیت است. امید است در سایه توجهات حضرت ولیعصر(عج) و عنایت خداوند متعال، توفیق پیروی از کلام حق در تمامی جنبه‌های زندگی به خصوص در راستای رشد و تعالی انسانیت را داشته باشیم.

گام گذاشتن در مسیر معرفت و حقانیت ائمه و بزرگانی چون آنها می‌تواند انسان‌ها و جهان بشریت را به سوی سعادت دنیوی و اخروی نزدیک کرده و مسیر توحید و تقوی را به ما نشان دهد

اینجانب رحلت جانگداز و ملکوتی پیامبر صلح و رحمت اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت کریم آل طه امام حسن مجتبی (ع) و شهادت هشتمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع)را به عموم مسلمانان و شیفتگان پیامبر اخلاق و شفقت و امامان همام و بویژه مردم فهیم، متدین، ولایتمدار و قدر شناس استان کرمان  وهمکاران خودم در مجموعه نوسازی مدارس،تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان:محمدرضا عامریان، معین قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی کشور، در این جلسه با بیان اینکه قرارگاه عدالت تربیتی در زمان آغاز دولت شهید رئیسی، با کارگروه‌های مختلف در وزارت آموزش و پرورش شکل گرفته است، اظهار داشت: ذیل این قرارگاه سه طرح محوری شهید پورجعفری در راستای حمایت از دانش آموزان کم برخوردار کشور، طرح شهید عجمیان در راستای بهسازی و شاداب سازی مدارس و طرح شهید صدرزاده در راستای کیفیت بخشی آموزشی در مناطق کم‌برخوردار در حال اجراست.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بهسازی و شاداب سازی مدارس در طرح شهید عجمیان، گفت: تاکنون توسط گروه‌های جهادی و با مشارکت اولیا و خیران و برخی دستگاه‌ها ۷۱ هزار کلاس در کشور بهسازی و شاداب‌سازی شده است.

معین قرارگاه جهادی عدالت تربیتی کشور بیان کرد: در طرح شهید عجمیان ۱۰۰ هزار کلاس درس هدفگذاری شده که ۲۹۱ منطقه آموزش و پرورش کشور را شامل می‌شود و ۱۷ منطقه استان کرمان در این طرح هدفگذاری شده‌اند

رضا هدایتی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از این طرح در استان کرمان،گفت: در تابستان امسال در طرح شهید روح ا… عجمیان ،بهسازی و شاداب سازی فضاهای آموزشی با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس،آموزش و پرورش و گروه های جهادی بسیج دانش آموزی،در ۸۰۰ مدرسه استان کرمان،انجام شد.

وی درادامه گفت:جهت رنگ آمیزی این مدارس مقدار ۴۰ تن رنگ و جهت تعمیر صندلی دانش آموزی تعداد ۱۰ هزار کفی، دسته و پشتی صندلی،خریداری و در شهرستان های استان توزیع گردیده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان در ادامه با اشاره به حصار کشی مدارس نیز گفت: در این طرح امسال،بالغ بر ۲۵۰۰ متر مربع طول حصار کشی نیز در مدارس استان صورت گرفته و همچنین بالغ بر ۳۰ هزار متر مربع ایزوگام نیز در مدارس استان انجام خواهد شد.

عضو شورای آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: در خصوص آسفالت مدارس در طرح شهید عجمیان نیز بالغ بر ۱۰۰ هزار متر مربع آسفالت مدارس و محوطه سازی نیز انجام گرفت و تا اول مهرماه تمام این طرح ها به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است:جلسه طرح شهید عجمیان با حضور عامریان معین قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی در استان کرمان،مدیرکل نوسازی مدارس،ارجمند معاون اداره کل آموزش و پرورش استان و سایر اعضاء در اداره کل نوسازی مدارس برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان معین قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی کشور گفت: در طرح شهید عجمیان ۷۱ هزار کلاس در کشور بهسازی و شاداب‌سازی شده و این کار توسط گروه‌های جهادی، مشارکت اولیا و خیران و برخی دستگاه‌ها انجام شده است.

محمدرضا عامریان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: قرارگاه عدالت تربیتی در زمان آغاز دولت شهید رئیسی، با کارگروه‌های مختلف در وزارت آموزش و پرورش شکل گرفت.

وی افزود: ذیل فعالیت این قرارگاه سه طرح محوری شهید پورجعفری (حمایت از دانش آموزان کم برخوردار کشور)، طرح شهید عجمیان (بهسازی و شاداب سازی مدارس) و طرح شهید صدرزاده (کیفیت بخشی آموزشی در مناطق کم‌برخوردار) در حال اجراست.

عامریان بیان کرد: در طرح شهید عجمیان ۷۱ هزار کلاس در کشور بهسازی و شاداب‌سازی شده و این کار توسط گروه‌های جهادی، مشارکت اولیا و خیران و برخی دستگاه‌ها انجام شده است.

معین قرارگاه جهادی عدالت تربیتی کشور بیان کرد: در طرح شهید عجمیان ۱۰۰ هزار کلاس درس هدفگذاری شده که ۲۹۱ منطقه آموزش و پرورش کشور را شامل می‌شود و ۱۷ منطقه استان کرمان در این طرح هدفگذاری شده‌اند.

وی اظهار کرد: حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ مدرسه و ۱۱۰ هزار کلاس درس برای کمک به دانش آموزان و فضای کالبدی مدرسه در قرارگاه عدالت تربیتی شناسائی شده است.

عامریان بیان کرد: امسال قرار است طرح شهید عجمیان در این کلاس‌ها فعالیت کند و ۸۸۰ مدرسه در استان کرمان شامل طرح است و اقلام موردنیاز خریداری شده است.

وی تصریح کرد: طرح شهید عجمیان، مردمی و مشارکتی است و اگر اولیا و خیران پای کار باشند، برکات فراوانی شاهد خواهیم بود و در بهسازی ۷۱ هزار کلاس درس، نزدیک به ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار مردمی وارد شد.