مدیر کل نوسازی کرمان در جلسه شورای بانوان خیر مدرسه ساز استان کرمان گفت: برگزاری جشنواره های مدرسه ای خیرین مدرسه ساز الگوی خوب آموزشی برای گسترش و ترویج فرهنگ خیر مدرسه سازی در بین دانش آموزان می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان، جلسه شورای بانوان خیر مدرسه ساز در دفتر مدیرکل نوسازی با حضور اعضای شورا برگزار شد، که مهندس واعظی نژاد در این نشست صمیمی برگزاری جلسات شورای خیرین را موثر دانست و اظهار داشت: اعضای شورای خیرین مدرسه ساز در جلسات با طرح مطالبات خیرین موجب می شوند،امورات خیرین به جد پیگیری شود و جذب مشارکت های مردمی خرد و کلان جدید صورت بگیرد.

مدیرکل نوسازی مدارس کرمان بر تکریم خیرین تاکید کرد و گفت: از اعضای شورای بانوان خیر مدرسه ساز می خواهم تا ارتباط با خیرین را پس از اتمام پروژه خیری ادامه دهند، تا خیر احساس نکند بعد از کمک و مشارکت فراموش شده است.

مهندس واعظی نژاد گفت: اعتقاد زیادی به خرد جمعی دارم و از نقطه نظرات خیرین بهره می برم و بانوان خیر همیشه در کنار ما بودند و همراهی کردند و بیشتر افرادی که کمک خیرین را جذب می کنندT بانوان هستند.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان اظهار امیدواری کرد: با مشارکت های جدید خیرین در مدرسه سازی دیگر شاهد ترک تحصیل هیچ دانش آموزی نخواهیم بود و در دورترین و محرومترین نقاط استان کرمان شرایط تحصیل برای دانش آموزان فراهم است.

افزودنی است اعضای شواری بانوان خیر مدرسه ساز در این جلسه نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کردند و از حمایت و کمک نوسازی مدارس کرمان در تکریم و تجلیل خیرین مدرسه ساز قدردانی نمودند.

با حضور مهندس واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان ، فرماندار شهرستان بردسیر ، رئیس آموزش و پرورش بردسیر اولین پروژه استاندارد سازی طرح جمع آوری بخاری های نفتی استان کرمان در شهر گلزار دبیرستان نجمیه این شهر کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان،سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان در حاشیه مراسم افتتاح این پروژه در این رابطه گفت: اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان از سال ۹۲ شروع به استاندارد سازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی مدارس کرده و لیکن هنوز جای کار باقی مانده و مقرر شده تا با اجرای طرح جمع آوری بخاری های نفتی استاندارد سازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی بصورت کامل صورت گیرد.

وی  اظهار داشت : سیستم های گرمایشی مدارس بصورت موتورخانه مرکزی می باشد و  سعی کردیم منبع انرژی از کلاس ها خارج شود تا هیچ خطری دانش آموزان را تهدید نکند و  پروژه مدرسه نجمیه شهر گلزار نیز بصورت موتور خانه مرکزی و سیستم گرمایش شوفاژ عمل می کند.

مهندس واعظی نژاد ادامه داد: پروژه مدرسه نجمیه شهر گلزار که اولین پروژه طرح جمع آوری بخاری های نفتی می باشد و با افتتاح این پروژه بخاری های نفتی دیگر مدارس نیز در ادامه اجرای طرح جمع آوری می شود و امیدواریم تا مهر ماه سال تحصیلی جدید بخاری های نفتی مدارس جمع آوری شود.

وی در ادامه تصریح کرد:  این پروژه از محل اعتبارات نوسازی مدارس با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد ریال در ۵ فضای گرمایشی به بهره برداری رسید.

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان به پروژه دبستان امام حسن مجتبی (ع) شهر گلزار نیز اشاره ای کرد و  توضیح داد: این پروژه از پروژه های طرح برچیده شدن مدارس خشت و گلی بوده و با تلاش همکاران و پیمانکار این پروژه امیدواریم مهر سال تحصیلی جدید فضای استاندارد و ایمن تحویل آموزش و پرورش بردسیر شود.

واعظی نژاد در رابطه با این پروژه تخریب و بازسازی خشت و گلی افزود: این مدرسه  با ۶ کلاس درس و ۶۰۰ متر زیر بنا آموزشی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال ساخته می شود که ۱۲۰ نفر دانش آموز بدون دغدغه و نگرانی در این مدرسه تحصیل خواهند کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از چاپ کتاب سند پیشنهادی توسعه آموزشي تحصیلات عمومی منطبق بر هدف عملیاتی ۱-۲۱ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان “سید محمد واعظی نژاد” مدیرکل نوسازی کرمان در این زمینه گفت: این کتاب در یک جلد با۵۷۳ صفحه گردآوری شده که محتوای آن آشنایی با استان کرمان، آمار و اطلاعات پوشش واقعی و ظاهری در مناطق آموزشی ، تراکم کل کلاس دایر در مناطق استان، برنامه ها و طرح های تامین فضای آموزشی استان کرمان می باشد.

مهندس واعظی نژاد با اشاره به اینکه آمار و اطلاعات این کتاب توسط ناظرین نوسازی مدارس در ۳۱ منطقه آموزشی استان کرمان جمع آوری شده ، اضافه کرد: در این کتاب برنامه تامین مدارس ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم، برنامه ساماندهی مدارس شبانه روزی نابسمان، برنامه مدارس فرسوده، برنامه افزایش سرانه ورزشی و برنامه بهسازی فضای موجود آموزشی مشخص شده است.
وی همچنین اظهار داشت: تهدیدهایی که می تواند اهداف و سیاست های سند را نیز دچار اختلال کند پیش بینی شده که مهاجرت، عوامل طبیعی مثل زلزله ، سیل ، خشکسالی و ..، عوامل انسانی و اقتصاد، مدارس غیردولتی و مدارس استیجاری و بازمانده از تحصیل ها از جمله این تهدیدات هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با اعلام اینکه در این کتاب پیش بینی شده که هر منطقه آموزشی چه میزان فضای آموزشی نیاز دارد، تصریح کرد: آمار و اطلاعاتی که ناظرین نوسازی مدارس جمع آوری کردند با داده ها و آمار مراکز بهداشت مناطق مقایسه شده و پس از تجزیه و تحلیل نیاز سنجی صورت گرفته است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در دیدار با شهردار کرمان عنوان کرد: مدیریت سبز مدارس موجب می شود،دانش آموزان بصورت آگاهانه به جامعه و سیستم شهری کمک کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان”مهندس سید محمدواعظی نژاد” اظهار داشت: قصد داریم دانش آموزان با مدیریت سبز آشنا شوند و بصورت آگاهانه به جامعه و سیستم شهری کمک کنند و شهروندان خوبی برای شهرمان پرورش دهیم.
مدیر کل نوسازی مدارس کرمان با اعلام اینکه یکی از اولویت های سازمان نوسازی کشور موضوع توسعه مدارس سبز است ، تصریح کرد: استان کرمان از سال ۸۱ مدیریت سبز مدارس را شروع کرده و مجموعه معماری (سپید) به مدیریت آقای جمالی زاده مدرسه پروین اعتصامی یکی از پروژه های بزرگ نوسازی مدارس را بصورت خاص طراحی کرده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان بصورت ویژه بحث مدیریت سبز مدارس را پیگیری می کند، افزود: در مدرسه پروین اعتصامی شهر کرمان که در خیابان شریعتی واقع شده، از پنل های خورشیدی برای تولید انرژی برق و تامین انرژی آبسرد کن ها و تامین انرژی سیستم گرمایشی مدرسه و همچنین از عایق های حرارتی در دیوار ها و سقف ها برای جلوگیری از هدر رفت انرژی استفاده شده است.
مهندس واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان ادامه داد: پلاک گذاری و علامتگذاری درختان مدارس ، کاشت بیشتر درخت در محوطه مدارس، آموزش سرایداران مدارس برای نگهداری،کاشت و تکثیر درختان ، ایجاد موزه های تخصصی در پارک های علم و فناوری و ایجاد ساز و کاری مناسب برای رفت و آمد دانش آموزان با دوچرخه به مدارس از جمله اقداماتی است که نوسازی مدارس با تعامل و همکاری با شهرداری در دستور کار دارد.

توان تخصصی شهرداری را برای نهادینه سازی مدیریت سبز در مدارس به کار می گیریم

مهندس عالم زاده شهردار کرمان در این دیدار گفت: توان تخصصی شهرداری را برای نهادینه سازی مدیریت سبز در مدارس به کار می گیریم
شهردار کرمان با اشاره به اینکه فرهنگ سازی را بایستی از مدارس و دانش آموزان شروع کنیم ، تصریح کرد: دستگاه آموزش و پرورش موثرترین دستگاه است و زمانی دانش آموزان نقش پذیری داشته باشند، و شهر کرمان به سمت و سوی پیشرفت حرکت کند، سازمانـهای حمایتی چون یونیسف هم حمایت می کنند.
شهردار کرمان در رابطه با بحث رفت و آمد دانش آموزان با دوچرخه اظهار داشت: نوسازی مدارس با هماهنگی با آموزش و پرورش در چهار منطقه شهرداری مدارسی که تجمع دارند،را مشخص کنند تا بحث مسیر دوچرخه سواری هم در حوزه امنیت و هم در حوزه راه ایمن با تابلوهای راهنما در کمیسیون تخصصی شهرداری مورد بحث و ارزیابی قرار گیرد و سپس به مرحله اجرا در آید.
مهندس عالم زاده خاطر نشان کرد: شهرداری در مورد توزیع نهال در مدارس، آموزش سرایداران برای کاشت و نگهداری از درخت و حفظ فضای سبز مدارس، شناسنامه دار کردن درختان مدارس،ایجاد موزه علم و فناوری در یکی از پارک های در دست احداث شهرداری کرمان، توزیع سطل تفکیک زباله و دیگر برنامه هایی که نوسازی طی مکاتبه به شهرداری اعلام کند، همکاری و همراهی خواهد نمود.

مهندس واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان که بهمراه اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از پروژه ساخت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان بازدید نمود، در حاشیه این بازدید گفت:این پروژه از بزرگترین پروژه های نوسازی مدارس است که در فاز اول ۱۴۰میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان “سید محمد واعظی نژاد” در این رابطه افزود: برای اینکه این پروژه بزرگ به پایان برسد تخمینی که زده شده هنوز بالغ بر ۴۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است ، تا پروژ در مهر ۹۹ تحویل آموزش و پرورش شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان تصریح کرد: حمایت های دکتر رخشانی مهر و پیگیری های دکتر اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش در زنده شدن این پروژه بزرگ قابل ستایش و تمجید است چون این پروژه به دلیل نیاز به حجم بالای اعتبار چندین سال مسکوت مانده بود و آموزش و پرورش استان کرمان از ساختمان اداره کل استاندارد و به روز بی بهره مانده است.

وی همچنین اشاره ای به نواقص و عیوب اسکلت ابتدای ساخت پروژه کرد و خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه اسکلت این پروژه سال ها قبل احداث شده و با عنایت به اینکه در گذر زمان عیوبی پیدا کرده، نیاز است اسکلت تقویت شود و پس از تقویت اسکلت به زودی کار اجرای سقف و دیوار های پیرامونی آغاز خواهد شد.

دکتر اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در حاشیه این بازدید گفت: این پروژه با ۱۸ هزار متر مربع زیر بنا جزو بررگترین پروژه های حال حاضر سازمان نوسازی کشور می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به فرسودگی و تخریبی بودن فضای کنونی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اشاره کرد و گفت: ساختمان کنونی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ناایمن می باشد و از استاندادرهای لازم برخوردار نیست و شان آموزش و پرورش استان کرمان این است که پروژه جدید به بهره برداری برسد و با تجهیزات و امکانات جدید و به روز مجهز شود.

اسکندری نسب اظهار داشت: ساختمان این اداره کل از ۸ بلوک تشکیل شده و نیاز است تغییراتی در معماری آن اعمال شود و به نحوی در ساخت و ساز اولیه بازنگری صورت بگیرد که این امر باعث می شود زمان بیشتری برای اجرای این پروژه صرف شود ولیکن سعی می شود تا مهر ۹۹ یا سال۱۴۰۰ این پروژه به پایان برسد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در دیدار با رئیس آموزش و پرورش شهرستان فهرج از ۱۰ پروژه فعال در شهرستان فهرج خبر داد و گفت: از این ۱۰ پروژه ۳ پروژه خشت و گلی می باشد که تا اول مهر فضای جدید تحویل آموزش و پرورش می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان کرمان ” سید محمد واعظی نژاد” مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان افزود: از این ۱۰ پروژه ۳ پروژه خشت و گلی می باشد که تا مهر سال جاری تحویل آموزش و پرورش می شود و ۴ پروژه نیمه تمام  از محل اعتبارات استانی که ۹۷ درصد پیشرفت داشته اند و امید است تا شروع سال تحصیلی این پروژه ها نیز تحویل آموزش و پرورش فهرج شود.

مدیرکل نوسازی کرمان با اشاره به اینکه ۳ پروژه تخریب و بازسازی نیز در این شهرستان فعال است، اظهار داشت: مدارس استثنایی بنت الهدی شهر فهرج ، مدرسه آیت الله کاشانی و مدرسه حضرت رقیه(س) روستای اسد آباد انگوری از محل اعتبارات استانی نوسازی مدارس کار ساختشان شروع شده و از پروژه های فعال این شهرستان است.

مهندس واعظی نژاد آمار مدارس شهرستان فهرج که از بخاری نفتی استفاده می کنند را حجم بالایی عنوان کرد و گفت: تا مهر سال جاری بخاری های نفتی مدار س این شهرستان جمع آوری شده و سیستم گرمایش استاندارد جایگزین می شود.

مجتبی شهمراد زاده رئیس آموزش و پرورش شهرستان  فهرج در این جلسه از حمایت ها و عملکرد نوسازی مدارس قدردانی نمود و گفت: با توجه به افزایش یک پایه به مقطع ابتدایی برخی فضاهای آموزشی یک یا دو کلاس برای پایه ششم کمبود است و به کانکس برای دایرکردن کلاس های موقت تا ساخت فضای جدید نیاز است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان فهرج به موضوع واگذاری مدارس عشایری به آموزش و پرورش منطقه فهرج خبر داد و تصریح کرد: در صورتی که مدارس عشایری به آموزش و پرورش فهرج تحویل شوند نیاز است پروژه های جدید در روستاها ساخته شود.

شهمرادزاده  اشاره ای به مشکل خرید امتیاز گاز برای مدارس شهر فهرج و روستاهای نزدیک به شهر نمود و اظهار داشت: به کمک نوسازی مدارس استان مدارس شهر فهرج از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار بوده و نیاز است تا مدارسی که علمک گاز به آن ها داده شده نیز به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شوند.