به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان:محمدرضا عامریان، معین قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی کشور، در این جلسه با بیان اینکه قرارگاه عدالت تربیتی در زمان آغاز دولت شهید رئیسی، با کارگروه‌های مختلف در وزارت آموزش و پرورش شکل گرفته است، اظهار داشت: ذیل این قرارگاه سه طرح محوری شهید پورجعفری در راستای حمایت از دانش آموزان کم برخوردار کشور، طرح شهید عجمیان در راستای بهسازی و شاداب سازی مدارس و طرح شهید صدرزاده در راستای کیفیت بخشی آموزشی در مناطق کم‌برخوردار در حال اجراست.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بهسازی و شاداب سازی مدارس در طرح شهید عجمیان، گفت: تاکنون توسط گروه‌های جهادی و با مشارکت اولیا و خیران و برخی دستگاه‌ها ۷۱ هزار کلاس در کشور بهسازی و شاداب‌سازی شده است.

معین قرارگاه جهادی عدالت تربیتی کشور بیان کرد: در طرح شهید عجمیان ۱۰۰ هزار کلاس درس هدفگذاری شده که ۲۹۱ منطقه آموزش و پرورش کشور را شامل می‌شود و ۱۷ منطقه استان کرمان در این طرح هدفگذاری شده‌اند

رضا هدایتی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از این طرح در استان کرمان،گفت: در تابستان امسال در طرح شهید روح ا… عجمیان ،بهسازی و شاداب سازی فضاهای آموزشی با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس،آموزش و پرورش و گروه های جهادی بسیج دانش آموزی،در ۸۰۰ مدرسه استان کرمان،انجام شد.

وی درادامه گفت:جهت رنگ آمیزی این مدارس مقدار ۴۰ تن رنگ و جهت تعمیر صندلی دانش آموزی تعداد ۱۰ هزار کفی، دسته و پشتی صندلی،خریداری و در شهرستان های استان توزیع گردیده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان در ادامه با اشاره به حصار کشی مدارس نیز گفت: در این طرح امسال،بالغ بر ۲۵۰۰ متر مربع طول حصار کشی نیز در مدارس استان صورت گرفته و همچنین بالغ بر ۳۰ هزار متر مربع ایزوگام نیز در مدارس استان انجام خواهد شد.

عضو شورای آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: در خصوص آسفالت مدارس در طرح شهید عجمیان نیز بالغ بر ۱۰۰ هزار متر مربع آسفالت مدارس و محوطه سازی نیز انجام گرفت و تا اول مهرماه تمام این طرح ها به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است:جلسه طرح شهید عجمیان با حضور عامریان معین قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی در استان کرمان،مدیرکل نوسازی مدارس،ارجمند معاون اداره کل آموزش و پرورش استان و سایر اعضاء در اداره کل نوسازی مدارس برگزار گردید.