مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از افتتاح و بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه بنیاد برکت قلعه گنج و دو مدرسه ۳ خیری در رودبار جنوب خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان ، سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان ظهر امروز در حاشیه آیین افتتاحیه مدارس خیری در حضور علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش وهیئت همراه، گفت: با مشارکت بانک اقتصاد نوین در منطقه کم برخوردار جازموریان شهرستان رودبار جنوب مدرسه استاندارد و ایمن ۳ کلاسه با ۲۲۰ مترمربع زیر بنای آموزشی، ۲ هزار متر مربع محوطه سازی و ۴۰۰ متر حصار کشی به بهره برداری رسید.

او افزود: اعتبار ساخت این پروژه مشارکتی خیری یک میلیارد تومان می‌باشد، که سهم خیر ۳۰ درصد کل اعتبار ساخت است و مابقی هزینه‌ها از محل اعتبارت نوسازی مدارس تخصیص یافته است.

اوهمچنین بیان کرد: مدرسه ۳ کلاسه دیگری با ۲۲۰ متر زیر بنای آموزشی امروز در روستای مهن آباد این شهرستان به بهره برداری رسید که این پروژه نیز از پروژه‌های خیری بوده وخیر نیکوکار بانو افسانه سعید تهرانی با مشارکت در ساخت این‌مدرسه شرایط تحصیل ۱۲۰ دانش آموز روستایی را فراهم‌ساخته است.

مدیرکل نوسازی مدارس به افتتاح مدرسه ۶ کلاسه بنیاد برکت در روستای عباس آباد شهرستان قلعه گنج اشاره کرد و گفت: این مدرسه با مشارکت بنیاد برکت در این روستای کم برخوردار ساخته شده، که ۴۸۰ متر مربع زیر بنای آموزشی، ۶۰۰ مترمربع حصار کشی و بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ تومان اعتبار صرف این پروژه مدرسه ساز شده است.

واعظی نژاد تصریح کرد: در سال جاری تا کنون ۳۷۰ کلاس درس در شهرستان رودبار جنوب نوسازی شده و ۱۴ پروژه در دست اجرا می‌باشد و طبق آمار موجود کماکان ۱۷۴ کلاس درس در رودبار نیاز به نوسازی دارند.

اوافزود: ۳۷۷ کلاس درس در سال جاری تا کنون در شهرستان قلعه گنج نوسازی شده و ۲۰ پروژه در این شهرستان در دست اجرا می‌باشد و طبق آمار موجود ۲۷۳ کلاس درس هنوز نیاز به نوسازی و مقاوم سازی دارند