دکتر محمد اسماعیلی متخصص بیماری‌های تنفسی در کارگاه آموزشی پیشگری از ویروس کرونا ویژه کارکنان نوسازی مدارس کرمان بیان داشت: استرس نداشته باشید، چون استرس میزان ایمنی بدن را به شدت کاهش می‌دهد، مصرف سبزیجات، میوه و پروتئین می‌تواند منجر به تقویت قوای بدنی شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان دکتر محمد اسماعیلی، متخصص بیماری‌های تنفسی در جمع کارکنان نوسازی مدارس استان کرمان که فرزندان کارکنان این اداره کل نیز در این کارگاه آموزشی حضور داشتند از مردم خواست به محض مشاهده تب و سرفه و مشکلات ریوی به مراکز درمانی مراجعه کنند و به هیچ عنوان خود درمانی نکنند.

وی بیان کرد: هم اکنون ویروس سرماخوردگی و آنفلوانزا نیز در جامعه وجود دارد و بروز سرماخوردگی به معنی ابتلاء به کرونا نیست و این بیماری فقط با آزمایش‌های تخصصی انجام می‌شود که ظاهراً کیت‌های تشخیص به کرمان نیز منتقل شده است.

وی به مردم تاکید کرد: استرس نداشته باشید، چون استرس میزان ایمنی بدن را به شدت کاهش می‌دهد، مصرف سبزیجات، میوه و پروتئین می‌تواند منجر به تقویت قوای بدنی شود.

اسماعیلی گفت: مردم از حضور بی مورد در مکان‌های شلوغ جدا خودداری کنند و از حضور در مغازه‌ها و بازار برای خرید عید چند روزی خودداری کنند و این کار را به زمان پایان شیوع ویروس واگذار کنند.

وی بیان کرد: متخصصان ایرانی تجربه چینی‌ها را هم دارند و همکاری نزدیکی شکل گرفته است؛ ضمن اینکه دو نکته بسیار مهم است اول اینکه مردم نشانه‌های بیماری را در اینترنت چک نکنند چون این اطلاعات اصلاً علمی نیست، دوم اینکه به پیام‌های تلگرام و اینستا گرام توجه نکنند چون اکثر این اطلاعات اشتباه و توسط افرادی وارد اینترنت شده که کوچک‌ترین اطلاعات علمی ندارند.

دکتر اسماعیلی تاکید کرد: در شرایط کنونی مردم باید با رعایت خونسردی موارد پیشگیرانه ابتدایی را برای جلوگیری از بیماری به کار ببرند.