با حضور مدیرکل نوسازی مدارس و مدیرکل آموزش و پرورش و منتخب و نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس یازدهم و جمعی از اهالی و خیرین عملیات ساخت مدرسه ۶ کلاسه روستای باب تنگل قدمگاه شهرستان زرند آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان مهندس واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در آیین کلنگ زنی این مدرسه گفت: با مشارکت و کمک خیر نیکوکار آقای عباس علیزاده این پروژه خیری در روستای باب تنگل قدمگاه زرند ساخته خواهد شد و ۲۴۰ دانش آموز در واحد آموزشی استاندارد و به روز تحصیل خواهند کرد.

وی همچنین بر ایجاد عدالت آموزشی به عنوان یکی از مهمترین و اصلی ترین اهداف نوسازی مدارس اشاره کرد و گفت: در همین راستا سعی داریم در مناطق روستایی مدارس ایمن و مقاوم ساخته شود تا از ترک تحصیل دانش آموزان روستایی پیشگیری شود و دسترسی برای همه ی دانش آموزان روستایی و محروم جهت یادگیری علم و دانش شرایط فراهم باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در رابطه با مشخصات این واحد آموزشی بیان داشت: این فضای آموزشی خیر ساز با۶ کلاس درس و زیر بنای آموزشی ۴۱۲ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

عضو شورای آموزش و پرورش استان کرمان با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) و روز ملی اکرام و تکریم خیرین در خصوص عملکرد نوسازی مدارس در حوزه جذب مشارکت های مردمی طی گزارشی بیان داشت: در سال ۹۶، کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان در استان توسط خیرین ساخته شده است و در
سال ۹۷ این تعداد کلاس درس به ۲۳۰ رسید و
مبلغ ۳۲میلیارد تومان کمک خیرین بوده و مشارکت خیرین در سال ۹۸، تعداد ۴۳۲ کلاس درس می باشد که با رشد قابل توجه مبلغی بالغ بر
۹۷ میلیارد تومان کمک خیرین است.

اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم گفت: کار خیر انسان عاشق می خواهد که دل از دنیا کنده و با یک اقدام خدایی در مدرسه سازی مشارکت کند.

وی به مشارکت خوب خیرین مدرسه ساز در استان کرمان اشاره کرد و اظهار داشت: تعهد خیرین مدرسه ساز در سال ۹۸ ، مبلغ۹۷ میلیارد تومان بوده و پیش بینی شده این مشارکت در سال سال ۹۹ به رقم ۲۰۰ میلیارد تومان برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان‌کرمان با اعلام اینکه در استان کرمان چالش کمبود فضای آموزشی داریم، بعد ماه مبارک رمضان با اتاق بازرگانی و موسسه خیریه مهر گیتی تفاهم‌نامه ای به امضا می رسد که ۱۲۰ مدرسه ساخته شود که با اضافه شدن سهم دولت سرانه فضای آموزشی در استان ارتقا می یابد.

رییس آموزش و پرورش شهرستان زرند در ابتدای مراسم ضمن تقدیر از حضور مسئولین در این مراسم اظهار داشت: از آقای عباس علیزاده خیرنیکوکار قدردانی می کنم که در روز ولادت امام‌حسن (ع) و روز ملی تکریم خیرین برای ساخت مدرسه همت کردند.
وی با اشاره به اینکه در این روستا یکی از مدارس بصورت شیفت دایر بود : اظهار امیدواری کرد با ساخت این مدرسه مشکل کمبود مدرسه این روستا حل شود.