به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان “سید محمد واعظی نژاد” مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان در دیدار با سنجری مدیر آموزش و پرورش شهرستان جیرفت بیان داشت: هدف نوسازی مدارس این است که عدالت آموزشی که شعار داده ایم را اجرایی و عملی سازیم، مخصوصاً مناطق جنوب و شرق که نسبت به دیگر مناطق محروم تر می باشند رسیدگی‌های بیشتری صورت بگیرد و ما نگاهمان به مناطق کمتر توسعه یافته نگاه ویژه‌ای است تا مشکلات این مناطق به حداقل ممکن برسد.

مهندس واعظی نژاد با اشاره به اینکه مدارس مناطق جنوبی از پراکندگی زیادی برخوردار هستند، عنوان کرد: پراکندگی روستاها در شهرستان جیرفت و منطقه جنوب استان کرمان کار را برای نوسازی مدارس و آموزش و پرورش سخت کرده است ولیکن اهتمام نوسازی مدارس اتمام پروژه های نیمه تمام و فعال سازی کلیه پروژه های این منطقه می باشد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان در خصوص آسفالت مدارس این منطقه توضیح داد: آسفالت مدارس نیز طبق برنامه بر اساس سرانه دانش آموزی به مناطق آموزشی تعلق میگیرد و شهرستان جیرفت بر اساس سرانه دانش آموزی بین ۴ شهرستان اول استان در تخصیص سهمیه آسفالت می باشد.

مهندس واعظی نژاد در ادامه افزود: حتی برنامه داریم نیازهای تجهیزاتی مناطق جنوب را بر اساس نیازهای واقعی خود آموزش و پرورش جنوب تامین کنیم با توجه به شرایط آب و هوایی جنوب این منطقه به وسایل و امکانات سرمایشی نیاز مبرم داشته و همچنین نیاز به رایانه و تجهیزات آموزشی الکترونیکی نیز در این منطقه به ضرورت احساس می شود.

عضو شورای آموزش و پرورش استان کرمان
با اشاره به اینکه دنبال این هستیم تا عدالت آموزشی در سراسر استان‌ اجرا شود، اذعان داشت: حق دانش آموز جنوبی است که همانند دانش‌آموزی که در شهر کرمان تحصیل می کند، شرایط تحصیلیشان برابر و یکسان باشد.

در ادامه جلسه مهندس محمد حسنی معاون اجرایی و نظارت اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان نیز با اشاره به خدمات گسترده نظام و دولت در مناطق جنوب استان کرمان اظهار داشت: پراکندگی پروژه ها، کمبود و محدودیت اعتبارات و گستردگی و بالا بودن حجم کار در ابن منطقه کار را کمی دشوار کرده است. اما با اتحاد و همدلی نوسازی مدارس و آموزش و پرورش به زودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های زیادی در جنوب استان کرمان خواهیم بود.

معاون اجرایی و نظارت نوسازی مدارس استان کرمان بر وجود آمار درست تاکید کرد و بیان داشت: با آمار درست و واقعی که آموزش و پرورش به ما ارائه می کند، می توانیم به سمت اثربخشی طرح و برنامه ها قدم برداریم.

وی همچنین تصریح کرد: یکی از اقدامات خوبی که تا کنون صورت گرفته، بروز کردن آمار و اطلاعات موجود است و در پیشبرد برنامه بسیار حائز اهمیت است زیرا آمار و اطلاعات غلط و اشتباه نتیجه منفی و معکوس دارد.