به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان “سید محمد واعظی نژاد” مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان که در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان زرند حضور یافته بود، ابراز داشت: علیرغم اینکه بعد از زلزله سال ۸۳ ساخت و ساز فراوانی در شهرستان زرند صورت گرفته، اما کماکان سرانه فضای آموزشی شهرستان زرند پایین تر از سرانه میانگین متوسط کشوری می باشد و این آمار نشان می دهد که بایستی ساخت و ساز بیشتری در شهرستان زرند برای جبران کمبود فضای آموزشی صورت بگیرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان زرند ۹۴ مدرسه با ساخت و ساز مصالح بنایی داریم، که نیاز به تخریب و بازسازی دارند و ۹ مدرسه کانکسی نیز در این شهرستان نیازمند بهسازی و جایگزینی فضای استاندارد و مقاوم می باشند.

وی همچنین با اشاره به شعار امسال مبنی بر سال “جهش تولید” عنوان کرد هدف گذاری کردیم تا با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری جهش خوبی در افزایش تعداد کلاس درس در سال ۹۹ داشته باشیم، بطوریکه در سال گذشته ۳۲۴ کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش دادیم و سعی داریم امسال هزار کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش بدهیم که از این هزار کلاس درس مطمئناً تعدادی سهم آموزش و پرورش شهرستان زرند خواهد بود.

مهندس واعظی نژاد وی با اشاره به پتانسیل خوب خیرین شهرستان زرند عنوان کرد: روی کمک و مشارکت خیرین حساب ویژه‌ای باز کردیم به طوری که در سال گذشته ۹۷ میلیارد تومان جذب خیرین داشتیم و این روند رو به رشد است و در سال جاری تا امروز نزدیک به ۲۳ میلیارد جذب مشارکت خیرین داشتیم که پیش بینی می شود تا آخر سال به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید و این عدد کمک وافری به جبران کمبود فضاهای آموزشی خواهد کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از برگزاری مراسم امضای تفاهم‌نامه ۱۲۰ مدرسه به همت اتاق بازرگانی و موسسه خیریه مهر گیتی خبر داد و گفت: این مراسم هفته آینده با حضور استاندار کرمان و رئیس اتاق بازرگانی به نمایندگی از فعالان اقتصادی و مدیر عامل موسسه خیریه مهر گیتی و معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ، اعضای هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان و اصحاب رسانه در شهر کرمان و محل استانداری کرمان برگزار خواهد شد که با انعقاد این تفاهم کمک شایانی به توسعه فضاهای آموزشی در استان می شود.

عضو شورای آموزش و پرورش استان کرمان بر اجرای طرح آجر به آجر که مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش می باشد، اشاره کرد و گفت: از اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق و بیشتر فرماندار و رئیس آموزش و پرورش و دیگر اعضا تقاضا دارم تا این طرح را بازدید ها و مراسم های مختلفی که حضور پیدا می‌کنند، تبلیغ و اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانیم از این طریق که طرح بسیار خوبی است کمک خیرین را جذب کرده و فضای آموزشی را توسعه دهیم.

وی افزود: قبل از اجرای طرح آجر به آجر استان کرمان به نحوی این طرح را اجرا کرده است که ۹۵ خیر در بخش نوق شهرستان رفسنجان همت کردند و با کمک های خرد این ۹۵ نفر مدرسه ۸۰۰ متری با ۶ کلاس درس را در این شهرستان ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده ایم، که می‌توان آن را مصداقی از طرح آجر و آجر دانست.

واعظی نژاد با اشاره به اینکه پروژه استخر استخر زرند به دلیل عدم تامین اعتبار و کافی از سال ۹۰ و ۹۱ نیمه تمام رها شده است، عنوان کرد: با کمک فرماندار و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتبار سه میلیارد ریالی سال گذشته تخصیص یافت که این پروژه فعال شده و در صدد هستیم با تأمین اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی این پروژه را به اتمام رسانده و تحویل آموزش و پرورش زرند بدهیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان بعد از جلسه شورای آموزش و پرورش از پروژه های استخر زرند، سالن ورزشی محلاتی، مسکن مهر زرند، مدرسه خیری برخورداری شهرک فرهنگیان بازدید نمود.