به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان ” سید محمد واعظی نژاد” مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان در رابطه با امضا این تفاهم نامه گفت : این مجتمع آموزشی ورزشی توسط خیر نیکوکار آقای سعید ابراهیمی به نام زنده یاد حاجیه خانم طاهره تاج آبادی ساخته خواهد شد.

مهندس واعظی نژاد در خصوص این پروژه بزرگ اظهار داشت: این مجتمع آموزشی ورزشی در شهر رفسنجان ساخته خواهد شد و کل اعتبار فضای آموزشی ورزشی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال توسط خیر نیکوکار ساخته خواهد شد و پذیرای ۱۰۰۰ دانش آموز رفسنجانی می باشد.

عضو شورای آموزش و پرورش در ادامه بیان داشت: این مجتمع آموزشی شامل مقاطع آموزشی ابتدایی و متوسطه می باشد و دانش آموز از ابتدای ورود به این مجتمع آموزشی تحت آموزش کلیه مقاطع تحصیلی اولیه قرار می گیرد و از دبستان تا زمانی دیپلم می گیرد در این مجتمع تحصیل می نمایند.

واعظی نژاد تصریح کرد : در این مجتمع آموزشی دوباب ساختمان ۹ کلاسه ویژه مقطع تحصیلی متوسطه ساخته می شود که هر ساختمان آموزشی ۱۲۸۵ متر مربع زیر بنای آموزشی دارد که جمعا ۲۵۷۰ متر زیر بنای آموزشی این دو ساختمان است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از ساخت دبستان ۱۲ کلاسه برای این مجتمع آموزشی خبر داد و بیان داشت: زیر بنای آموزشی این دبستان ۱۳۲۵ متر مربع می باشد که در کنار این ساختمان های آموزشی یک باب سالن ورزشی با زیربنای ۱۱۲۰ متر مربع ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کل اعتبار ساخت فضاهای آموزشی و ورزشی این مجتمع به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به همت خیر نیکوکار مشارکت می شود، خاطرنشان ساخت: محوطه سازی ۲۳۵۰۰ متر مربع و حصارکشی ۱۱۰۰ متر مربعی این مجتمع آموزشی بر عهده اداره کل نوسازی با تامین‌اعتبار دولتی می باشد.

وی در جلسه امضا این‌تفاهم‌نامه از مشارکت ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز از ابتدای سال ۹۹ تا کنون در استان کرمان خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با مشارکت خوبی که خیرین مدرسه ساز در سال ۹۹ تاکنون داشته اند واجرای طرح آجر به آجر پیش بینی می شود مبلغ کمک خیرین تا پایان سال ۹۹ به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد.