به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان “سیدمحمد واعظی‌نژاد”مدیر کل نوسازی ،توسعه وتجهیز مدارس استان کرمان دراین دیدار به استعداد وظرفیت های علمی دانش اموزان زهکلوت اشاره کرد وضمن تقدیر از خیرین مدرسه ساز ساخت مجتمع فرهنگ را دراین شهرستان گامی ارزشمند جهت شکوفایی استعداد دانش آموزان برشمرد و اظهار داشت: این مجتمع علمی آموزشی نقش مهمی در تداوم آموزش مطلوب وکارمد در این منطقه خواهد داشت.

وی درادامه با اشاره به اینکه  با کمک ۳۰ درصدی خیرین مدرسه ساز امکان جذب کمک ۷۰ درصدی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور وجود دارداظهار داشت:با حضور خیرین مدرسه ساز در رودبار جنوب تحولی بی نظیر در امر مدرسه سازی شکل گرفته است که اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از این امر خداپسندانه کاملا حمایت نموده است.

وی با اشاره به اینکه تامین فضاهای امن آموزشی برای دانش آموزان و معلمان از اولویت های اصلی در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است، گفت: رودبار حنوب از نظر تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی  و سرمایشی، همچنین کلاس های تخریبی نیازمند توجه ویژه ای است .

در این دیدار فرید الدین عادل به اهداف مجتمع آموزشی فرهنگ اشاره کرد و بیان داشت: واحد آموزشی غیردولتی فرهنگ زیر نظر غلامعلی حداد عادل با هدف تربیت نیروی انسانی کارآمد و بدون در نظر گرفتن شهریه فعالیتش در رشته علوم انسانی در شهرستان دلگان اغازنموده .

وی درادامه به موفقیت های مجتمع آموزشی شهرستان دلگان از توابع استان سیستان بلوچستان اشاره کرد و ادامه داد:این مجتمع آموزشی با پیشبرد اهداف اموزش وپرورش توانسته طی دوسال  ۱۰۰ نفراز دانش آموزان آن  رتبه دورقمی کسب نمایند .

فرید الدین عادل درادمه خواستار همکاری اداره کل نوسازی توسعه و تجهیزمدارس استان کرمان جهت ساخت این مجتمع درشهرزهکلوت شد و خاطر نشان کرد: : مدرسه فرهنگ با هدف اجرای عدالت آموزشی و ایجاد فرصت‌های آموزشی برابر در شهرستان محروم دلگان تاسیس شده است.

در ادامه عباس محمد شیرازی مدیر آموزش وپرورش رودبار جنوب ضمن تقدیر از خیرین مدرسه ساز و مسئولان مجمع فرهنگ این اقدام را یک کار ارزشمند برای دانش اموزان شهر زهکلوت عنوان کرد و بیان داشت: . آموزش و پرورش سنگ زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هر جامعه است ومدرسه اولین قدم از نردبان آموزش و مدرسه سازی کاری نیک و بسیار پسندیده است.

وی نیز به  کمبود فضای کلاس در برخی از مدارس  روستایی اشاره کرد وخواستار وسایل سرمایشی با توجه به شرایط اب هوایی منطقه شد.

درپایان این دیدار فرید الدین حداد عادل به همراه امام جمعه موقت ، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان ومدیر آموزش وپرورش از مکان احداث مجتمع فرهنگ در شهر زهکلوت بازدید نمودند.

لازم به ذکر است :مؤسسه فرهنگ با هدف تربیت وپرورش دانش آموزان علاقه مند و مستعد،در رشته علوم انسانی توسط دکتر غلامعلی حداد عادل در تهران تاسیس وهم اکنون با نظارت ایشان وریاست فرزندش فرید الدین حداد عادل اداره می شود که این مجتمع  در شهرستان دلگان نیز در حال فعالیت است.