به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان :قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در سفر به کرمان از پروژه‌های در دست اجرای اداره کل نوسازی مدارس استان‌کرمان بازدید کرد.

او در در حاشیه بازدید پروژه‌های حیات طیبه و ساختمان جدید اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، با اشاره به اجرای سیاست‌های سند تحول بنیادین، پروژه حیات طیبه (شهید حاج قاسم سلیمانی) با ۱۵ هزار متر مربع زیربنای آموزشی، کارگاهی، سالن ورزشی، آمفی تئاتر و پروژه سایت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با ۱۸ هزار متر مربع را جزو بزرگ ترین پروژه‌های فعال بخش عمرانی وزارت آموزش و پرورش برشمرد.

احمدی لاشکی بیان کرد: در این سال‌ها سیاست وزارت آموزش و پرورش توسعه فضا‌های آموزشی و پرورشی بوده است و اعتبارات عمرانی نوسازی نیز رشد حدود ۱۰ برابری را نسبت به سال ۹۲ داشته و سهم اعتبارات عمرانی نوسازی مدارس کشور از اعتبارات عمرانی کل کشور به بیش از ۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

او با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تحول در نظام آموزشی چرخش‌هایی دیده شده است و سند و برنامه، زیر نظام فضا و تجهیزات ما را به سمت ساخت مجموعه‌های آموزشی سوق داده است، تصریح کرد: این مدرسه الگویی است که سند تحول ما را به سمت آن هدایت کرده؛ اما چرا این سند اصرار بر اجرای این طرح دارد به این دلیل است که در این مدارس امکان مدیریت یکپارچه بر کل فرآیند تعلیم و تربیت حاصل می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: استفاده بهتر از سالن‌های ورزشی، کتابخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و سالن‌های اجتماعی در این فضا‌ها مناسب‌تر است و کیفیت آموزش نیز افزایش می‌یابد.