به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان طی مراسمی با حضورحجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان ، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران،مهندس فرح بخش معاون مشارکتهای مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان
وبا حضور مسوولان استان و شهرستان رفسنجان و مسوولان شرکت مس دو مجتمع آموزشی تمام‌هوشمند در شهر سرچشمه کلنگ‌زنی شد.

فرحبخش معاون اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان عنوان کرد: دو مجتمع ۱۲ کلاسه، که یک مجتمع با زیربنای ۱۳۰۷ متر مربع و یک مجتمع ۱۶۴۷ متر مربع زیربنا دارد که در دوره دبستان و متوسطه اول هر کدام با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه ساخته می‌شوند.
وی ادامه داد: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ متر است و در شهرستان رفسنجان ۵ متر است که با لحاظ بافت مدارس فرسوده اگر کم کنیم سرانه تنزل پیدا می‌کند، علاوه بر اینکه با کمبود سرانه مواجه‌ایم با بافت فرسوده مدارس هم روبه‌رواییم که در شان شهرستان رفسنجان با این منابع و خیران این سرانه شایسته نیست.
معاون اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان عنوان کرد: دولت سالانه به ازای ۵۰ درصد مشارکت خیران ۵۰ درصد متقبل می‌شود.
وی یادآور شد: علاوه بر این مجتمع که با هزینه کامل مس انجام می‌شود دو مجموعه هنرستان ۹ کلاسه و دبستان ۱۲ کلاسه با مشارکت مس در شهر رفسنجان ساخته می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در استان جذب خیران داشتیم که ۴ میلیارد تومان سهم صنعت استان بوده است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در آیین کلنگ‌زنی دو مجتمع هوشمند در شهر سرچشمه اظهار کرد: نیروی انسانی شایسته است که تحول ایجاد می‌کند، نیروی انسانی شایسته را باید پرورش داد و برایش هزینه کرد و مسیر درست انتخاب کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد: امیدوارم این مدرسه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و هدایت شود که بتواند جوانانی را پرورش دهد که مایه افتخار نظام و کشور باشند.
حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم در این مراسم اظهار کرد: مدرسه کانون پرورش انسان‌های شایسته و متخصصی است که می‌توانند هر قصه مثبتی در حوزه‌های مختلف پیشرفت کشور رقم بزنند.