مسئول و اعضای شورای بانوان خیر مدرسه ساز استان کرمان در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش بیان داشت:۱۱ سالن ورزشی در مدارس دخترانه استان در راستای ارتقای سلامت دانش آموزان به همت خیرین مدرسه ساز ساخته خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدار س استان کرمان،شورای بانوان خیر مدرسه ساز استان کرمان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در دفتر کار مدیریت ایشان تشکیل شد ومهندس مهدیه نکویی مسئول شورای بانوان خیر مدرسه ساز استان کرمان در این دیدار تصریح کرد: بر اساس مصوبه ۶۶۳ شورای عالی آموزش‌ و پرورش که قبلاً به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ‌شده است، تغییر نام و یا کاربری مدارس خیرساز ممنوع و تخلف محسوب می‌شود مگر در مواردی که اجازه خیر و یا وارث آن وجود داشته باشد.

مسئول شورای خیر بانوان مدرسه ساز استان تاکید کرد: نامگذاری و نوع کاربری مدارس باید بر اساس تفاهم‌نامه اولیه بین خیر، مجمع خیران مدرسه‌ساز و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس انجام شود و نوسازی مدارس بر تعهدات خود نسبت به خیر و خانواده خیرین پایبند است و آموزش و پرورش نیز بایستی بعد از تحویل مدرسه نسبت به مفاد تفاهم‌نامه متعهد باشد.
وی با اشاره به شکل گیری نهضت مدرسه سازی در آموزش و پرورش استان کرمان گفت: با افتخار در خدمت خیران هستیم و از ظرفیت آن ها در امر مدرسه سازی و مدرسه یاری استفاده خواهیم کرد.
وی با اشاره به نقش موثر بانوان در جامعه از ساخت ۱۱ سالن ورزشی در مدارس دخترانه استان در راستای ارتقای سلامت دانش آموزان دختر خبر داد.
رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این دیدار خیران مدرسه‌ساز را یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی توصیف کرد و افزود: فعالیت خیران علاوه ‌بر نقش آن ها در عمران و آبادانی کشور دارای تأثیرات مثبت روی دانش‌آموزان است.
وی بیان کرد: جامعه خیران و نهادهای خیری دارای توانایی‌های بالایی هستند که می‌توان از ظرفیت‌های آن ها در زمینه‌های مدرسه‌داری، مدرسه‌یاری، نگهداشت و تجهیز مدارس بهره‌مند شد.
رضایی با اشاره به پایین بودن متوسط سرانه فضای آموزشی استان نسبت به میانگین کشوری گفت: مهم ترین دلیل کمبود سرانه فضای آموزشی در شهر کرمان و مناطق حاشیه ای آن، مهاجرت است که با تدوین سند آمایش سرزمینی و جذب مشارکت خیران در سه سال آینده سعی در رفع این مشکل خواهیم داشت.