صبح روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ طی مراسمی با حضور مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، جمعی از مسئولان، خیرین، فرهنگیان و اصحاب رسانه مدرسه‌ی ۶ کلاسه‌ی «کرمان دانا ۲۱» در روستای کروک شهرستان بم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان، مهندس رضا هدایتی در این مراسم اظهار داشت: امروز روز خوبی برای نوسازی مدارس و آموزش و پرورش است چراکه ۴ مدرسه در شرق استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان: این مدرسه‌ی ۶ کلاسه با زیربنای آموزشی ۵۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان احداث شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان افزود: با سفر ریاست محترم جمهوری آیت‌الله رئیسی به استان کرمان، اعتبار بسیار خوبی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی استان تخصیص داده شد که این مدرسه نیز از محل همین اعتبارات تکمیل شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ بیش از هزار کلاس درس در استان کرمان توسط نوسازی مدارس به بهره‌برداری رسید و ان‌شاالله در سال ۱۴۰۲ نیز در نظر داریم تا ۱۵۰۰ کلاس درس را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

مهندس رضا هدایتی گفت: از این ۱۵۰۰ کلاس، ان‌شاالله ۸۰۰ کلاس درس در مهرماه ۱۴۰۲ به آموزش و پرورش تحویل داده خواهد شد که ۲۴ کلاسی که امروز افتتاح می‌شود هم بخشی از این ۸۰۰ کلاس است.

عضو شورای آموزش و پرورش استان کرمان ضمن تشکر از پیمانکار این پروژه و کارکنان نوسازی مدارس استان کرمان، افزود: تکمیل این پروژه سه سال به طول انجامیده بود که با همت دولت سیزدهم و اعتبارات خوبی که در نظر گرفته شد، این پروژه امسال به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است که مدرسه‌ی ۶ کلاسه‌ی «کرمان دانا ۲۱» با زیربنای ۵۰۰ مترمربع شامل سرویس بهداشتی، موتورخانه و نمازخانه در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان به همت خیر گران‌قدر آقای شه‌بخش احداث شده است.