روز شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۱ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ضمن سفر به جنوب استان کرمان، در جلسه‌ی شورای اداری شهرستان قلعه‌گنج شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان، جلسه‌ی شورای اداری شهرستان قلعه‌گنج با حضور دکتر امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان، دکتر محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، دکتر منصور شکراللهی نماینده‌ی ۶ شهرستان جنوب استان در مجلس شورای اسلامی، مهندس رضا هدایتی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

هم‌چنین مهندس هدایتی به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از تعدادی از پروژه‌های آموزشی جنوب استان کرمان بازدید کردند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در حاشیه‌ی این سفر اظهار داشت: در این سفر از فرمانداران ۶ شهرستان جنوبی استان خواستیم تا در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها، با همکاری مدیران آموزش و پرورش حداقل پانزده درصد از اعتبارات هر شهرستان را به آموزش و پرورش اختصاص دهند.

وی در همین خصوص افزود: جناب آقای دکتر حسن‌زاده هم قول دادند تا در این زمینه مساعدت نمایند.

مهندس هدایتی با اشاره به بازدید مشترک همراه با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از سالن ورزشی کوثر شهرستان قلعه‌گنج، افزود: آقای دکتر وحیدی قول دادند تا اعتبار جداگانه‌ای تا سقف ۳۵ میلیارد ریال برای تکمیل این سالن در نظر بگیرند تا ان‌شاالله این سالن تا پایان سال تکمیل شود.

وی با اشاره به تاکید رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بر پی‌گیری اعتبارات محرومیت‌زدایی در سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: امسال توزیع اعتبارات محرومیت‌زدایی به استان‌ها واگذار شده است که ما در این رابطه نیز با استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مذاکره کردیم تا سهم آموزش و پرورش از این اعتبارات به صورت ویژه دیده شود.

گفتنی است که عملیات احداث سالن ورزشی کوثر از محل اعتبارات استانی در سال ۱۳۹۰ آغاز شده اما متاسفانه علی‌رغم پیشرفت ۹۰ درصدی، پروژه در سال‌های پیش رها شده بود. خوش‌بختانه با پی‌گیری‌های اداره کل نوسازی مدارس و با حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، ۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شد.

بر پایه‌ی این گزارش، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همراه با جمعی از مسئولان این اداره کل به جنوب استان کرمان سفر کرده است. بررسی وضعیت پروژه‌های ۶ شهرستان جنوبی (کهنوج، فاریاب، قلعه‌گنج، رودبار جنوب، جازموریان و منوجان)، شرکت در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه‌ی الزهرای کهنوج و بازدید از پروژه‌های منطقه از دیگر برنامه‌های این سفر دو روزه‌ است‌.