به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان ، دکتر مریم السادات طباطبایی در جلسه شورای اداری، اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان که در مجموعه این اداره و با حضور مدیرکل، معاونین وهمکاران نوسازی مدارس کرمان برگزار شد،گفت: جمعیت جوان به عنوان یکی از عوامل مهم اقتدار کشورها به شمار می رود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان فرزند آوری را مستلزم فرهنگ سازی دانست و گفت: نگاه اشتباه و ضد دینی “فرزند کمتر زندگی بهتر” را باید اصلاح کنیم.

مریم‌السادات طباطبایی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه کاهش جمعیت ابراز داشت: بعضی مدیران در استان کرمان به صورت دلی پای کار آمده‌اند و فعالیت های خوبی انجام داده‌اند.

وی از پیری جمعیت در آینده به عنوان یک چالش یاد کرد و ادامه داد: این آمار زنگ خطر بزرگ و چالش پیری جمعیت در آینده نزدیک است و می طلبد تمامی نهادها، دستگاه های دولتی و خصوصی با سیاستگذاری درست درصدد رفع این چالش باشند و این مشکل را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

مهندس هدایتی نیز در این جلسه گفت: بحث جمعیتی برای کشور حیاتی است، زیرا منابع انسانی می‌تواند، کشور را به توسعه برساند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده را یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم می‌داند،گفت کاهش جمعیت پیامدهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برای کشور دارد.