به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان، جلسه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) استان با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، مهندس هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس کرمان، سردار جمال‌الدین آبرومند دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، سردار زهرائی مسئول بسیج سازندگی، سردار ناظری فرمانده سپاه ثارالله استان و تعدادی از نمایندگان مجلس و مدیران کل استان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

مدیرکل نوسازی مدارس کرمان در این جلسه گفت : در سازمان نوسازی مدارس کشور نیز طرحی به نام طرح شهید عجمیان که با هدف بهسازی و شاداب سازی فضای مدارس هم در ایام تعطیلات نوروز و هم در تعطیلات تابستان مشغول می باشد.

عضو شورای آموزش و پرورش ادامه داد : در این جلسه علاوه بر ساخت مدرسه ، سرویس بهداشتی ، حصارکشی و محوطه سازی نسبت به مباحث مختلف صحبت و تفاهم نامه‌ای میان سپاه ثارالله، استانداری کرمان و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع ) تنظیم شد.

وی اظهار داشت: در این تفاهم نامه پیشنهاد ساخت ۸۰۵ مدرسه ،۵۰۹ سرویس بهداشتی ، ۱۸۰هزار متر طول حصار کشی ،۱۲۰۰۰۰۰ متر مربع محوطه سازی و احداث ۴۰۰ نمازخانه در مدارس مناطق هدف محرومیت زدایی استان ، مطرح و مورد توافق فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سردار آبرومند قرار گرفت.

 لازم به ذکر است ، در این تفاهمنامه علاوه بر ساخت مدارس و ساخت سرویس بهداشتی ،در خصوص آب شرب، آبخیزداری ، ساخت ،راه روستایی، دانش‌بنیان‌ها، احیای قنوات، حوزه اشتغال، بهداشت و درمان و حاشیه‌نشینی کارگروه‌های تشکیل و در نهایت جمع‌بندی شد که ظرف مدت یک تا دو ماه کارگروه‌ها مباحث مطرح شده در تفاهمنامه را تبدیل به قرارداد کنند.