تجلیل از اصحاب رسانه با حضور مدیرکل و معاونین اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان درسالن کنفرانس این اداره کل صورت گرفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی،توسعه‌ و‌ تجهیز‌ مدارس استان کرمان ، مهندس هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان به همراه معاونین وی در نشست خبری اطهار داشت، به زودی تعداد ۱۰هزار کلاس درس در قالب ۲۰۰۰ مدرسه،با حضور مسئولین کشوری وبه طور هم‌زمان در سراسر کشور به بهره برداری خواهد رسید.

رضا هدایتی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: ۴۰ مدرسه کانکسی مستقل با بیش از ۱۰ دانش آموز در کرمان احصا و ۴۲ مدرسه کوچک یک یا دو کلاسه نیز در بخش دولتی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: نوسازی مدارس برای مدارس کانکسی و یک یا ۲ کلاسه استان کرمان در حال ساخت مدارس مقاوم و استاندارد است و امیدواریم عملیات اجرایی احداث این مدارس تا دهه فجر سال جاری به اتمام برسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان تصریح کرد: اعتباراتی از سفر رییس جمهور به کرمان برای تخریب و بازسازی مدارس غیرمقاوم این استان تخصیص یافت که در این راستا تخریب و احداث حدود ۶۰ کلاس درس آغاز شده که تا پایان سال جاری تحویل آموزش و پرورش خواهند شد.

هدایتی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور تصریح کرد: بیشترین تخصیص اعتبار در حوزه آموزش و پرورش در مصوبات سفر در کل کشور به این اداره کل تخصیص یافت و رتبه اول کشور را کسب کردیم. او تاکید کرد: با اعتبارات تخصیصیی سال قبل و امسال شاید اولین دستگاهی باشیم که پروژه ناتمام نداشته باشد. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان افزود: از مهر سال گذشته تاکنون ۲۸۰ هزار مترمربع آسفالت در مدارس انجام شده و اعتباراتی از محل اصلاح قانون معادن به نوسازی مدارس تخصیص داده شده که از این محل سه کیلومتر حصارکشی مدارس در رفسنجان انجام شده است.

وی افزود: هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان کرمان به ‌صورت خاص تا پایان سال باید تحویل آموزش و پرورش شود که ۸۰۰ کلاس آن تا اول مهرماه تحویل خواهد شد که در هفته دولت و اول مهرماه به بهره ‌برداری می رسند.

هدایتی با اشاره به مقدار سرانه فیزیکی آموزشی استان کرمان و کشور اظهار داشت: سرانه فضای فیزیکی آموزش متوسط کشور ۵.۲۳ درصد و این مقدار در کرمان حدود ۵.۲ درصد و سرانه فضای آموزشی در شهر کرمان کمتر از این مقدار است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان گفت: یک دهم متر مربع به ازای هر دانش آموز با بهره ‌برداری ۸۰۰ کلاس درس به سرانه فضای آموزشی این استان افزوده می‌ شود.

وی به وجود ۶۰۰ هزار دانش آموز در استان کرمان اشاره و تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی کرمان تا پایان سال جاری با افتتاح هزار و ۵۰۰ کلاس درس به ۲ دهم مترمربع می رسد که ۱۵۰ کلاس از این مقدار متعلق به شهر کرمان و ۲۰۰ کلاس آن مربوط به حوزه جنوب این استان است.

هدایتی با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور به استان کرمان افزود: بیشترین تخصیص اعتبار در حوزه آموزش و پرورش در مصوبات سفر در کل کشور به این اداره کل تخصیص یافت که در این راستا کرمان رتبه اول کشور را کسب کرد به طوری که با جذب اعتبارات تخصیصی سال گذشته و جاری شاید نوسازی مدارس کرمان نخستین دستگاهی باشد که پروژه ناتمام ندارد.

وی با بیان اینکه ۲۸۰ هزار مترمربع آسفالت از مهر سال گذشته تاکنون در مدارس استان کرمان انجام شده و اعتباراتی از محل قانون اصلاح معادن به نوسازی مدارس تخصیص یافته که از این محل سه کیلومتر حصارکشی مدارس در رفسنجان انجام شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان افزود: سیستم سرمایش و گرمایش ۹۷۰ کلاس درس این استان از مهر سال گذشته تاکنون استانداردسازی شده که ۶۰ درصد آن مربوط به جنوب کرمان بوده و استاندارد سازی این سیستم ‌ها در کلاس‌های باقیمانده جنوب طی سه سال آینده باید انجام شود.

وی به خرید ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی و تحویل آن به آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: همچنین تقریبا ۴۵ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی برای مدارس کرمان خریداری و بخش عمده آن توزیع شده است.

هدایتی از تامین صندلی استاندارد برای مدارس استان کرمان خبر داد و افزود: شاداب سازی فضای فیزیکی مدارس و تعمیر و تجهیز مدارس در قالب طرح شهید عجمیان در حال انجام است که حدود ۱۱۰ مدرسه ۲۰ میلیون تومان برای انجام این طرح واریز کرده اند که البته حدود یک و نیم میلیارد تومان تجهیزات مورد نیاز مدارس خریداری و در اختیار مدارس گذاشته می شود.

وی تاکید کرد: تاکنون ۶۴۰ مدرسه در استان کرمان در سامانه طرح شهید عجمیان نام نویسی کرده اند که تا ابتدای مهرماه کار شاداب سازی حدود ۶۰۰ مدرسه انجام خواهد شد.

وی به وجود مدارس غیردولتی فاقد استحکام در استان کرمان اشاره و تصریح کرد: تسهیلات بانکی به منظور بازسازی مدارس در اختیار موسسان این مدارس قرار می گیرد