مهندس رضا هدایتی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهیدان رجایی و باهنر و فرارسیدن هفته‌ی دولت، از افتتاح و بهره‌برداری از ۷۱۳ کلاس درس در سطح استان کرمان تا ابتدای مهرماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، مهندس رضا هدایتی ضمن اشاره به بی‌سابقه بودن تحویل این تعداد کلاس درس در استان، افزود: با تلاش شبانه‌روزی اداره‌ کل نوسازی مدارس استان و پیمانکاران، کار تکمیل پروژه‌های تحویلی هفته‌ی دولت و مهرماه در حال انجام است و انشاالله امسال شاهد بی‌نظیرترین مهرماه خواهیم بود.

وی ادامه داد: امسال در فصل بازگشایی مدارس، شاهد تحوّلی بزرگ در حوزه‌ی تحویل فضاهای فیزیکی مدارس در سطح استان هستیم و تکمیل این تعداد کلاس درس در تاریخ نوسازی مدارس استان بی‌نظیر است.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارکنان نوسازی مدارس جهت تکمیل و بهره‌‌برداری از این تعداد کلاس درس، اظهار داشت: روند تکمیل پروژه‌ها به صورت روزانه در حال پیشرفت است. به عنوان مثال می‌توان به مدرسه‌ی زهرا صالحی رفسنجان اشاره نمود که با یک حرکت جهادی تنها ظرف دو هفته تکمیل شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان، در خصوص این مدرسه افزود: پس از بازدید دو هفته پیش و پیگیری انجام شده، عملیات اجرایی این پروژه در یک حرکت جهادی و با تلاش شبانه‌روزی همکاران حوزه‌ی نظارت و اجرا با سرعت بی‌نظیر پیگیری و انجام شد و این پروژه هم در هفته‌ی دولت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

عضو شورای آموزش و پرورش استان کرمان افزود: این تنها یک نمونه است و نهضت مدرسه‌سازی به شکل بی‌سابقه‌ای در استان در حال پیشرفت است. این پیشرفت بزرگ و شیرین نیز از برکات سفر ریاست محترم جمهور، آیت‌الله رئیسی و اعتبارات این سفر است.

مهندس رضا هدایتی، ضمن تاکید بر خدمات کم‌سابقه‌ی دولت مردمی سیزدهم در حوزه‌ی مدرسه‌سازی، ادامه داد: در مدت کوتاه ۶ ماهه‌ی اول امسال با تخصیص بی‌نظیر اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری در حوزه‌ی تکمیل پروژه‌های آموزشی استان، ۷۱۳ کلاس درس با زیربنای ساختمان ۹۸۰۰۰ متر مربع آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی اظهار داشت: با افتتاح و تحویل این تعداد کلاس درس، سرانه‌ی فضای فیزیکی مدارس استان کرمان به میزان ۰.۱ مترمربع افزایش خواهد یافت.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان افزود: لازم به ذکر است که نوسازی مدارس استان کرمان به لحاظ تعداد کلاس درس تحویلی، حائز رتبه‌ی سوم و به لحاظ زیربنای فضاهای تحویلی حائز رتبه‌ی دوم کشور می‌باشد.