با حضور ریاست محترم جمهوری و به صورت مجازی در سراسر کشور و در استان کرمان باحضور مسئولین استانی، افتتاح متمرکز ۲۰۰۰ پروژه آموزشی صورت گرفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان: همزمان با سراسر کشور افتتاح متمرکز ۱۰ هزار کلاس درس و در استان کرمان افتتاح ۷۱۳ کلاس درس با حضور مسئولین استانی ، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان کرمان ، مدیران آموزش و پرورش شهرستانها و مدیران مدارس صورت پذیرفت.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در این مراسم با اشاره به تکمیل و افتتاح پروژه های نیمه تمام خیری و مصوبات سفر رییس جمهور به استان کرمان گفت: بیشترین تخصیص اعتبار در حوزه آموزش و پرورش در مصوبات سفر در کل کشور به این اداره کل تخصیص یافت که در این راستا کرمان رتبه اول کشور را کسب کرد به طوری که با جذب اعتبارات تخصیصی سال گذشته و جاری شاید نوسازی مدارس کرمان نخستین دستگاهی باشد که پروژه ناتمام ندارد.

در این مراسم که با برنامه های شاد و متنوع و با حضور دانش آموزان خواندن سرود نیز همراه بود،رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان نیز گفت، امسال تعداد ۱۴۶ پروژه آموزشی به متراژ۱۱۷۰۰۰ هزار متر مربع، تعداد ۷۱۳ کلاس درس در استان کرمان به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد خوشبختانه در این دولت و با سفری که ریاست جمهوری به استان کرمان داشتند تخصیص اعتباری برای پروژه های آموزشی نیمه تمام خیری که چندین سال به دلیل نبود بودجه از سهم دولت باقی مانده بود،صورت گرفت و این پروژه ها تکمیل و تحویل آموزش و پرورش گردید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان با اشاره به وجود حدود ۶۰۰ هزار دانش آموز در استان عنوان کرد: با بهره‌برداری ۸۰۰ کلاس درس ۰.۱ متر مربع به ازای هر دانش آموز به سرانه آموزشی استان افزوده می‌شود و تا پایان سال(افتتاح ۱۵۰۰ کلاس درس) این عدد به ۰.۲ مترمربع خواهد رسید.

در این مراسم که با حضور دانش آموزان رتبه برتر کنکور نیز همراه بود،از دانش آموزان رتبه برتر تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است که در پایان مراسم و همزمان با سراسر کشور و در استان کرمان با حضور استاندار و مسئولین و مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش از ۱۴۶ پروژه آموزشی و پرورشی در قالب ۷۱۳ کلاس درس بهره برداری رسید.