به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان در مصلی بزرگ امام علی (ع) با تبریک هفته وحدت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، اظهار داشت:۱۳۷ مدرسه تا پایان سال ۱۴۰۲ به فضای آموزشی استان کرمان اضافه می‌شود، که از این بابت از تمام زحمات شبانه روزی و همکاری مدیرکل و همکاران وی در اداره کل نوسازی مدارس استان تشکر می‌کنم.

وی در خصوص مشارکت خیرین مدرسه ساز جهت ساخت و احداث پروژه های آموزشی افزود: پروژه حیات طیبه در شهرک الغدیر کرمان وجود داشت که به همت خیر مبلغ ۹۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد و در حال تکمیل است.

رضایی با بیان اینکه توسعه فضای آموزشی استان کرمان همچنان در دستور کار است، اضافه کرد: تا پایان سال تمام پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش استان کرمان با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان به اتمام رسیده و تکمیل می‌شود و از این بابت از همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان تشکر می‌کنم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه دو مجتمع آموزشی ۴۲ کلاسه به نام‌های سردار سلیمانی و سردار پورجعفری در شهر کرمان در حال ساخت است، گفت: این پروژه‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه پروژه مهر برای بازگشایی مدارس کار بزرگی بود که اجرا شده است، گفت: سعی کردیم فضای مدارس به‌ویژه مدارس ما در مناطق محروم را بهسازی و آماده کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه بیش از ۲۸۰ هزار مترمربع از محوطه مدارس استان کرمان آسفالت شده است، افزود: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و هنرستانی توسط نوسازی مدارس استان خریداری و در مدارس استان کرمان توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبارات آموزش و پرورش در کشور بود که در سفر رئیس جمهور به استان کرمان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش استان کرمان اختصاص داده شد، گفت: از این مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه تمام بوده که خوشبختانه با پیگیری استاندار کرمان ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیص داده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در دو بخش آموزشی و پرورشی فعالیت می‌کند و در حوزه پرورشی فعالیت‌های خوبی طی چند سال گذشته انجام شده است، افزود: برگزاری اردوهای راهیان نور در سال گذشته برگزار و بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز در سال گذشته به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی است، ادامه داد: در این راستا بیش از ۲۳۰ هزار دانش‌آموز استان کرمان به اردوهای راهیان پیشرفت در استان اعزام شدند.

رضایی با اشاره به اینکه ترویج مکتب شهید سلیمانی در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش استان کرمان است، بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۴۵ هزار دانش‌آموز از سراسر استان کرمان به گلزار شهدای کرمان اعزام، برنامه‌های مختلف فرهنگی و تبیینی برای آنها اجرا و برخی عملیات‌های دفاع مقدس بازروایی شده است.