معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، با حضور در شهرستان منوجان از توابع استان کرمان، مدرسه ۱۲ کلاسه «حافظ» و مدرسه ۹ کلاسه «رضویه» را افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ علیرضا راشکی در آیین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه «حافظ» شهرستان منوجان، با بیان اینکه سیاست سازمان نوسازی مدارس کشور در راستای مردمی سازی، توجه ویژه به زمینه مشارکت مردم و خیرین است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار فضای آموزشی و پرورشی با ۱۰ هزار کلاس درس در کشور تحویل دانش آموزان عزیز شده است.

وی اظهار کرد: اولویت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تکمیل طرح های آموزشی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد است.

راشکی خاطر نشان کرد: اعتبار پیش بینی شده برای سازمان نوسازی مدارس کشور در سال جاری بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان است، که امید می رود در متمم (اصلاحیه) قانون بودجه برای شتاب بخشی به تکمیل طرح های در دست اجرا این میزان اعتبار افزایش یابد.

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه ساخت و تکمیل پروژه های آموزشی جز استان های برتر کشور است، بیان کرد: پروژه ۴۱ کلاسه سردار شهید سلیمانی در شهر کرمان به عنوان بزرگترین پروژه آموزشی کشور در نیمه اول آبان ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری می رسد.

دبستان ۱۲ کلاسه حافظ یادمان زنده یاد محمد کراچیان، در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع با زیربنای یک هزار و ۳۰۰ مترمربع به همت خیر نیک‌اندیش «صدیقه فضلی بزار» و بنیاد نیکوکاری مهرگیتی احداث ‌شده است.

همچنین در مراسم دیگری با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان مدرسه ۹ کلاسه رضویه شهرستان منوجان نیز افتتاح شد، که در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع با زیربنای ۹۰۰ مترمربع ساخته شده است.