در روز یکشنبه ۲۱ آبان ماه و با حضور خیرمدرسه ساز،مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش،کلنگ ساخت مدرسه۹ کلاسه زنده یاد حسین حسنی سعدی در روستای حاجی آباد در شهر کرمان به زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان مراسم کلنگ زنی یکباب مدرسه ۹ کلاسه در روستای حاجی آباد ناحیه یک کرمان با محوریت محرومیت زدایی و مدارس روستایی در روستای کم برخوردار حاجی آباد منطقه یک شهر کرمان برگزار شد.

سردارحسنی سعدی خیر مدرسه ساز در این مراسم ضمن اشاره به اینکه کارخیر ماندنی است، گفت: در ابتدا شروع این کار خیر سعی کردیم با نام و یاد شهداء گرانقدر و در گلزار شهداء تفاهم نامه را امضاء، تا به برکت خون شهداء این کارخیر برای شادی دل دانش آموزان، آینده سازان این مملکت انجام پذیرد

مهندس هدایتی با اشاره به اتمام مدارس خیری که سالها به صورت نیمه تمام باقی مانده بود گفت: با تکمیل و ساخت این مدارس که با تخصیص اعتباری که در سفر ریاست جمهوری به استان کږمان رخ داد، روزنه امید در دل خیرین روشن و استقبال برای ساخت مدرسه در این چند سال بی نظیر بوده است

عضو شورای آموزش و پرورش استان ،در این مراسم در رابطه با سیاست دولت مردمی و سازمان نوسازی مدارس کشور درخصوص محرومیت زدایی و مدارس روستایی گفت: ساخت این مدرسه بر اساس نیاز آموزش و پرورش در یک منطقه کم برخوردار صورت می گیرد و کیفیت ساخت و ساز و مصالح استفاده شده تمام مدارس در سرتاسر استان چه در دورترین و محرومترین از نقطه استان باشد با مرکز استان برابر است.

وی ادامه داد: این مدرسه ۹ کلاسه با زیربنا ۸۶۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان به همت خیر مدرسه ساز و ساخت ۵۵متر مربع سرویس بهداشتی و محوطه سازی مشارکت نوسازی مدارس کرمان، در منطقه کم برخوردار حاجی آباد ساخته خواهد شد.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش نیز در این مراسم  با اشاره به آغاز تا عملیات ساخت ۹۱ مدرسه در استان در دو سال اخیر گفت: استاندارد سازی فضا آموزشی در راستای تحقق ساحت های سند تحول بنیادین و تسهیل فرایند یاددهی یادگیری یکی از اولویت های اصلی آموزش و پرورش استان کرمان است.

وی از مدرسه سازی به عنوان مهمترین کار خیر نام برد و افزود: آثار و برکات مدرسه سازی برای همیشه تاریخ برای خیران ماندگار خواهد بود.

برپایه این گزارش: برای ساخت این هنرستان اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان پیش بینی شده است که توسط خانواده زنده یاد حسین حسنی سعدی بردار سردار حسنی سعدی مدیر گلزار بین المللی شهدای کرمان با مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان پرداخت خواهد شد.

گفتنی است در این مراسم سردار حسنی خیرمدرسه ساز، خانواده شهدا، ، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان کرمان،معاون مشارکتهای مردمی نوسازی مدارس، قهرمانی معاون پشتیبانی ناحیه ۱ آموزش و پرورش بخشدار، دهیار و جمعی از مسئولین نیز حضور داشتند.