صبح امروز را با حضور دکتر دریس خیر مدرسه ساز و رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان،تفاهم نامه ساخت و تکمیل ۵ پروژه آموزشی در ۵ منطقه و شهرستان، استان کرمان به امضاء رسید.


به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان. دکتر دریس خیر مدرسه ساز در بدو ورود به کرمان، با حضور در گلزار شهداء کرمان ضمن غبارروبی و قرائت فاتحه، با سرداردلها سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهداء گرانقدر تجدید میثاق کردند.

وی در ادامه ضمن حضور در جلسه شورای معاونین اداره کل نوسازی مدارس،تفاهم نامه ساخت و تکمیل ۵ پروژه آموزشی در استان کرمان با اعتبار بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال از سوی خیر محترم، را امضاء کردند.

دکتر دریس در این مراسم گفت: استارت این کار خیر و خدا پسندانه ابتدا در استان سیستان بلوچستان رخ داد و تا امروز استان های هرمزگان ، خراسان جنوبی و امروز هم به لطف خدا در استان کرمان تفاهم نامه ساخت و تکمیل ۵ پروژه آموز‌شی به امضاء رسید.

رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان نیز در این مراسم ضمن تشکر از خیر محترم برای این امر خدا پسندانه، گفت:در سال تحصیلی امسال با کمک خیرین محترم،تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری و سهم اعتبارات دولتی. ۷۱۳ کلاس در به بهره برداری رسید ولی با این وجود هنوز کمبود فضای آموزشی داریم،که با تکمیل این ۵ پروژه آموزشی با مجموع ۳۶ کلاس درس، بخشی از این کمبودها برطرف میشود.

وی ادامه داد:یکی از دلایل اصلی کمبود فضاهای آموزشی دراین استان را مهاجرت پذیری تشکیل می دهد به گونه ای که رشد جمعیت دانش آموزی برای کرمان زمینه ساز مشکلات فراوانی شده است.

گفتنی است در ادامه دکتر دریس خیر مدرسه ساز به همراه زندوکیلی معاون مشارکتهای مردمی از پروژه های در حال تکمیل و ذکر شده در تفاهم نامه بازدید به عمل آوردند.