دانش‌آموزان کلاس چهارم، که با جمله ها مختلف مطالبه گر رفع مشکلات مدرسه خود بودند، مدیرکل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان کرمان را به دبستان عارفین روستای هوتک از توابع منطقه چترود کشاند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان رضا هدایتی به همراه رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش، پس از دریافت نامه‌ای از دانش آموزان کلاس چهارم با حضور در محیط این مدرسه به صورت سرزده، اظهار کرد: برای احترام به درخواست و نشان دادن مسئولیت متولیان آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در قبال خواست و نیاز دانش‌آموزان تصمیم گرفته شد تا شخصاً به همراه مدیرکل آموزش و پرورش و با حضور در مدرسه پیگیر درخواست‌های موجود در این نامه باشیم.

وی در خصوص مدرسه جدید که تا دهه فجر آماده بهره برداری است ،گفت:چند سال پیش با کمک خیر محترم مدرسه تا مرحله اسکلت ساخته شد،ولی متاسفانه به دلیل نبود اعتبار از سهم دولت مدرسه به صورت نیمه تمام رها شد،در دولت مردمی سیزدهم با تخصیص اعتبار از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان این پروژه در دستورکار قرار گرفت.

هدایتی ادامه داد: اوایل امسال (۱۴۰۲) حضور تعدادی از فرهنگیان و اهالی روستا هوتک در دفتر مدیرکل نوسازی و درخواست تکمیل این پروژه، بلافاصاله اعتبار تخصیص یافت و در تیرماه کار تکمیل پروژه آغاز گردید و به مدت ۶ ماه کار ساخت و تکمیل این پروژه به پایان رسید و در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد تا دانش آموزان عزیز ،در یک فضای ایمن ، شاداب و تازه تاسیس به تحصیل خود ادامه دهند.

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش نیز در این بازدید حس مسئولیت شناسی این دانش‌آموزان را ستودنی دانست و افزود: یکی از ساحت‌های سند تحول بنیادین، تربیت اجتماعی فراگیران دستگاه تعلیم و تربیت است که چنین فعلی از یک دانش‌آموز، نمونه‌ای از رشد و تربیت حس اجتماعی شدن دانش آموزان است.

وی ادامه داد: وجود دانش‌آموزان مطالبه‌گر که دغدغه‌ی درس و مدرسه‌ی خود را دارند برای آموزش و پرورش یک نعمت و بلکه یک افتخار بزرگ است چرا که تربیت چنین دانش آموزانی هدف اصلی آموزش و پرورش است و یقینا از خروجی‌های مطلوب دستگاه تعلیم و تربیت هستند.

با توجه به اینکه مهمترین درخواست دانش آموزان کلاس چهارم دبستان عارفین هوتک که در کانکس مشغول تحصیل بودند افتتاح فضای آموزشی نوساز مدرسه بود که مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس استان قول دادند تا دهه فجر انقلاب اسلامی در سال جاری دانش آموزان در فضای آموزشی نوساز مشغول تحصیل شوند.

در دبستان دخترانه هوتک ۱۸۵ دانش آموز دختر مشغول تحصیل هستند که با توجه به کمبود فضای آموزشی دو کلاس و تعداد ۵۱ نفر دانش آموز در کانکس مشغول تحصیل هستند.