امروز ۱۳ بهمن‌ماه و در دومین روز از دهه‌ مبارک فجر طی مراسمی با حضور وزیر آموزش و پرورش، ۹۵۰ پروژه‌ آموزشی و پرورشی در سراسر کشور از جمله ۵۶ پروژه آموزشی در استان کرمان به صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان: این مراسم در استان کرمان باحضور مسئولین استانی،مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان کرمان،مدیرعامل بانک کشاورزی خیر مدرسه ساز،رئیس و جمعی از فرهنگیان آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرمان برگزار گردید.

رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان در آیین افتتاح این مدارس با تبریک دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر تبیین دستاورد های انقلاب اسلامی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تعداد فضا های آموزشی استان قبل از انقلاب اسلامی به یکهزار پروژه آموزشی گفت: وجود بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ پروژه آموزشی در استان کرمان از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای اداره کل نوسازی مدارس در سال ۱۴۰۲ گفت:اجرای تعداد ۶۴۹ چشمه سرویس بهداشتی در ۱۴۵ مدرسه استان ، تعمیرات بیش از ۱۵۰ مدرسه از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای استان، تحویل ۴ خوابگاه دانش‌آموزی ۹۰ نفره هرکدام با زیربنای ۱۰۰۰ متر مربع در مدارس شبانه روزی استان،اجرای بیش از ۱۰ چمن مصنوعی مدارس و اجرای بیش از ۳۵ هزار متر مربع ایزوگام مدارس استان از دیگر اقدامات اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان خواند.

عضو شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اجرای استاندارد سازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مدارس نیز گفت:استاندارد سازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس در استان صورت پذیرفته است.

رضا رضایی از افتتاح و بهره برداری از ۳۰ پروژه ورزشی در استان کرمان در دهه مبارک فجر با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان خبر داد و افزود: ۵۶ مدرسه در قالب ۴۵۰  کلاس درس در استان کرمان با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان هم امروز به بهره‌برداری می رسد.

بر پایه این گزارش: با حضور مجازی وزیر آموزش و پرورش آیین بهره برداری همزمان از ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی در سراسر کشور  و استان کرمان برگزار شد.

سهم آموزش و پرورش استان کرمان در این بهره برداری شامل ۵۶ مدرسه در قالب ۴۵۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان می باشد.