به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین افتتاح این مدرسه با تبریک دهه مبارک فجر و تشکر از اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان خاطر نشان کرد: عدالت آموزشی و وجود مدارس روستایی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است که وجود ۲۸۴ مدرسه در استان کرمان با حضور یک تا ۵ نفر نشان توجه ویژه نظام اسلامی به تحصیل دانش آموزان دارد.

وی بر تببین دستاورد های انقلاب اسلامی در جامعه و مدارس تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش بهترین مکان برای تحقق جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری است‌.

رضایی با بیان اینکه پوشش تحصیلی دانش آموزان دختر قبل از انقلاب اسلامی زیر ۵۰ درصد بود گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از ۹۸ درصد دانش آموزان دختر لازم التعلیم در مدارس مشغول تحصیل هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به ساخت و بهره برداری از ۱۰۵۲ کلاس درس در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: خوشبختانه به همت اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان روزانه ۳ کلاس درس در سال جاری به بهره برداری رسیده است.

رضا رضایی از رشد ۴۵ درصدی میانگین سرانه فضای ورزشی مدارس استان در دو سال اخیر خبر داد و افزود: جهت تحقق این مهم بیش از ۴۰ میلیارد تومان در قالب طرح شهید سلیمانی برای ساخت و تجهیز فضای ورزشی درون مدرسه ای هزینه شده است.

وی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲  بهمن مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و دشمنان ایران اسلامی خواهد بود بر حضور حداکثری فرهنگیان و دانش آموزان در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن تاکید کرد.

رضایی با بیان اینکه حضور مردم در عرصه های مختلف سند افتخار جمهوری اسلامی ایران است بیان کرد: فرهنگیان نقش موثری در برگزاری انتخابات دارند و باید زمینه لازم را جهت شرکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم نمایند.

برپایه این گزارش: طی مراسمی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان ،علی فرسنگی معاون فنی اداره کل نوسازی مدارس اسنان و مسعود زاهدی فرزند شهید محمد زاهدی،مهندس شیبانی مدیر پروژه شهرستان های سیرجان و بافت، دبستان ۴ کلاسه شهید محمد زاهدی در روستای ‌وکیل آباد دشتاب بافت با زیربنای ۲۶۲ متر مربع در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان و پایگاه مطالعاتی فرهنگی شهید میثم حسینی شهید حادثه تروریستی ۱۳ دیماه گلزار شهداء کرمان در دبیرستان آزادگان و در نهمین روز از دهه مبارک فجر افتتاح شد.

گفتنی است: حضور در گلزار شهداء بافت و غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهداء و تجدید میثاق با شهداء گرانقدر و حضور در خانه شهید مصطفی رحیمی و دیدار با مادر شهید بزرگوار از دیگر برنامه های مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان و معاون فنی اداره کل نوسازی مدارس استان و همراهان در بدو ورود به بافت بود.