شهادت ۲۶ شهید دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان ثابت کرد سن پیروی از مکتب شهدا و استکبارستیزی پایین آمده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور؛حمیدرضا خان محمدی معاون‌ وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان، در آیین افتتاح دبستان ۱۲ کلاسه دخترانه شهدای دانش آموز حادثه تروریستی ۱۳ دی گلزار شهدای کرمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر زائر حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: حادثه تروریستی کرمان سند استکبار ستیزی دانش آموزان ایران است، شهادت ۲۶ شهید دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان ثابت کرد، سن پیروی از مکتب شهدا و استکبارستیزی پایین آمده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اذعان داشت: دشمن با این اتفاق و حرکت ناجوانمردانه سرعت محو شدن خود را چند برابر کرد، دشمنان سفاک چون نتوانستند در میدان عملی جنگ وارد مبارزه با ما شوند، این قبیل حوادث تلخ را رقم می زنند که این بار قرعه شهادت به نام زائران شهید سلیمانی افتاد.

وی افزود: بنده به اتفاق بسیاری از همکاران در روز ۱۳ دی ۱۴۰۲ در گلزار شهدای کرمان حاضر بودم و به چشم خود دیدم چگونه توصیف حاج قاسم در خصوص مردمان دیار کریمان تجلی یافت و عشق و علاقه مردم به سردار دل ها حتی عصر و فردای روز حادثه بیشتر خودنمایی کرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، تصریح کرد: در ملاقات با دانش آموزان مجروح، دانش آموزی دیدم که حال خوبی نداشت و نمی توانست درست صحبت کند اما همین که اسم حاج قاسم را شنید واکنش نشان داد، این موضوع نشان می دهد سن پیروی از مکتب شهدا و استکبارستیزی پایین آمده و این مهمترین اتفاق است.

وی ادامه داد: یادمان نرفته روزگاری سند ۲۰۳۰ رونمایی شد و به دنبال تربیت دانش آموزی از جنس واقعیت های تلخ موجود در غرب بود، اما سند تحول نظام تعلیم و تربیت، پرورش انسانی مومن ، متعهد، مسئولیت پذیر و مجاهد را ترویج می کند، شهادت ۹۶ انسان خالص و شایسته در حادثه تروریستی ۱۳ دی کرمان با تعداد قابل توجهی دانشجو و دانش آموز ، دانشگاهی برای پرورش نسلی متعهد و دشمن ستیز از جنس  اسلام ناب محمدی (ص) است.

خان محمدی یادآور شد: این مدرسه با پیشرفت ۴۵ درصد ظرف یک ماهه آماده بهره برداری شد و این از برکت خون شهدای دانش آموز است، هر خشت این مدرسه با توسل به نام شهدا گذاشته شده است، به قول حضرت امام (ره) تا اسلام هست و تا جبهه حق و باطل هست جهاد و مبارزه هم هست.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه این ذوق برای نام گذاری مدرسه به یاد شهدای تروریستی در بزرگداشت و گرامیداشت یاد شهدا کار ارزشمندی است، اظهار کرد: به شورای شهر پیشنهاد شده تا مدارسی که دانش‌آموزان آنها شهید شدند، یا کوچه‌های منتهی به آن مدارس که نام ندارند و حتی کلاس‌هایی در مدارس به نام این شهدا نام‌گذاری شود.

استاندار کرمان، افزود: تکمیل ساختمان این مدرسه نشان از توان اجرایی استان دارد و می‌توان با همکاری کار را پیش برد. سرانه آموزشی مرکز استان وضعیت مناسبی ندارد و همه باید کمک کنیم تا کارها را به سامان برسانیم.

رضا هدایتی، مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در این مراسم به ارائه گزارشی از ساخت این مدرسه پرداخت و گفت: این مدرسه هشت ماه پیش کلنگ‌زنی شد و در مرحله اسکلت و دیوارچینی بود که حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان رخ داد و براساس تصمیم وزیر محترم آموزش و پرورش و همکاری‌های انجام شده توانستیم پروژه را با تلاش شبانه‌روزی به پایان برسانیم.

دبستان دخترانه ۱۲ کلاسه «شهدای دانش‌آموز ۱۳ دی‌» در زمینی به مساحت ۴۳۰۰ متر مربع با زیربنای ۱۳۰۰ مترمربع با اعتبار طرح تخریب و بازسازی مدارس ساخته شده است که قبل از حادثه تروریستی کرمان تنها ۴۵ درصد پیشرفت داشته و در مدت کوتاهی تکمیل و به بهره برداری رسید.

گفتنی است ظهر ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲، طی حمله تروریستی در مسیر مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ۹۶ نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند که از این تعداد شهدا ۲۴ نفر دانش آموز و ۳ نفر نیز همکار فرهنگی بودند.