محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در آیین افتتاح این واحد آموزشی، نام‌گذاری و مزین کردن مدرسه به نام شهدای گلزار شهدا را اقدام ارزشمندی دانست که باعث ماندگاری یاد و مکتب شهدا در ذهن مردم استان و کشور خواهد بود و گفت: این ذوق و سلیقه در حفظ یاد شهدا کار بزرگی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان: محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در آئیین افتتاح دبستان ۱۲ کلاسه شهداء دانش آموز ۱۳ دی ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی مدیرکل و همراهان وی در نوسازی مدارس کرمان، گفت:نام‌گذاری و مزین کردن مدرسه به نام شهدای گلزار شهدا را اقدام ارزشمندی دانست که باعث ماندگاری یاد و مکتب شهدا در ذهن مردم استان و کشور خواهد بود و گفت: این ذوق و سلیقه در حفظ یاد شهدا کار بزرگی است.

وی با اشاره به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء حادثه تروریستی روز ۱۳ دی ماه به ویژه شهداء دانش آموز، افزود: به شورای شهر پیشنهاد شده مدارسی که دانش‌آموزان شهید دارند یا کوچه‌های منتهی به مدارس و کلاس‌های درس را به نام این شهدا نام‌گذاری کنند.

فداکار تصریح کرد: مدرسه‌ای که در مدت ۴۰ روز از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی به ۱۰۰ درصد رسیده است، نشان می‌دهد استان ظرفیت و توانایی اجرایی را دارد و این توانایی در ساخت و ساز مدارس را باید به شهرستان‌های جنوبی استان که فاقد مدرسه هستند منتقل کنیم که به حداقل‌های موجود برسند.

استاندار کرمان گفت: در احداث مدرسه فعالیت‌های نرم‌افزاری خیلی سخت‌تر و مهم‌تر از آماده‌سازی سخت‌افزاری است و این نشان دهنده همت و تلاش همه مسئولان در این راستا بوده است.

رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان نیز گفت: با حادثه تروریستی کرمان و شهادت جمعی از کودکان و نوجوانان، خط شهادت و معرفت بزرگ تر و روح مبارزه، جهاد و سرعت و توان مبارزه افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه ضمن زنده نگه داشتن یاد شهداء دانش آموز ،گفت:تکمیل و نامگذاری مدرسه ۱۲ کلاسه به نام شهداء دانش آموز ۱۳ دی،توسط مقام عالی وزارت و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، بلافاصله بعد از حادثه ۱۳ دی ماه گلزار شهداء کرمان، به اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان ابلاغ گردید.

هدایتی ادامه داد: بلافاصله بعد از ابلاغ،کمیته ای تشکیل گردید و اکیپ ۱۲۰ الی ۱۵۰ نفره در مدرسه ۱۲ کلاسه شهداء دانش آموز مشغول به کار گردید و پروژه ای که در روال عادی ۶ ماه تکمیل آن طول می کشید در عرض کمتر از ۴۰ روز تکمیل و به لطف خدا و به برکت خون شهداء مظلوم حادثه تروریستی ۱۳ دی ماه در اربعین شهداء دانش آموز با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور،استاندار کرمان ، نمایندگان مجلس،مدیران کل بنیاد شهید و آموزش و پرورش استان و دیگر مسئولین استانی و لشکری به بهره برداری رسید.

طبق این گزارش، دبستان دخترانه ۱۲ کلاسه شهدای دانش‌آموز ۱۳ دی‌ در شهر کرمان در زمینی به مساحت چهار هزار و ۳۰۰ مترمربع و زیربنای یک هازر و ۳۰۰ مترمربع با اعتبار بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات طرح تخریب و بازسازی مدارس ساخته شده است.