به مناسبت روز درختکاری و با حضور استاندار،مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش با کاشت ۹۷ نهال یادمان شهدای فرهنگی،دانش آموز و دیگر شهداء حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، در آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور استاندار کرمان،مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش ،معاونین وی، فرماندار، شهردار کرمان و جمعی از مسئولان، ۹۷ نهال به یاد شهدای فرهنگی،دانش آموز و دیگر شهداء حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان غرس شد.

در این مراسم ۲۵۰ اصله درخت شامل ۲۰۰ درخت مثمر در مجموعه پردیسان قائم (عج) و محل انفجار دوم حادثه تروریستی کرمان غرس شد که ۹۷ نهال آن به یاد شهدای این حادثه غم‌بار است.

گفتنی است، از ابتدای اجرای طرح پیشواز شهر از نوروز با عنوان «پیشران»، ۱۷ هزار درخت و ۱۰۰ هزار بوته گل و گیاه در سطح شهر کرمان کاشته شده و این فرآیند تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

رضا هدایتی مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان،در حاشیه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء فرهنگی،دانش آموز و سایر شهداء حادثه تروریستی گلزار شهداء کرمان در خصوص یادمان شهداء دانش آموز از ساخت و نام گذاری مدرسه ای به نام شهداء دانش آموز ۱۳ دی گزارشی ارائه داد و گفت: بعداز این حادثه دلخراش از سوی مقام عالی وزارت آموزش و پرورش و معاون عمرانی و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برآن شدند که مدرسه ای به نام شهداء دانش آموز ۱۳ دی تکمیل و نام گذاری شود.

وی ادامه داد: بلافاصله کار آماده سازی مدرسه آغاز گردید و در مدت کمتر از ۴۰ روز کار تکمیل این پروژه که ۴۰ درصد پیشرفت داشت با گذاشتن چند اکیپ به طور شبانه روز این مدرسه تکمیل و در اربعین شهادت این شهداء عزیز و با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور،استاندار کرمان و خانواده شهداء دانش آموز این مدرسه به بهره برداری رسید.