مدیرکل نوسازی مدارس در بازدید مدیرکل نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: بخش اعظمی از کمبود فضای آموزشی شهر کرمان با تکمیل و بهره برداری از پروژه های در دست اجرا نوسازی مدارس جبران می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی “سید محمد واعظی نژاد” مدیرکل نوسازی مدارس کرمان به همراه مهندس فتحی مدیرکل نظارت سازمان نوسازی مدارس کشورو مهندس هدایتی معاون فنی اداره کل نوسازی مدارس کرمان در بازدید از پروژه های در دست اجرا شهر کرمان بیان داشت: شهر کرمان با توجه به محرومیت های مناطق جنوب و شرق استان طی سال های گذشته مغفول واقع شده و از کمبود فضای آموزشی استاندارد و مقاوم بی بهره مانده برای همین تعداد زیادی پروژه دولتی و خیری در شهر کرمان فعال هستند که با اتمام این پروژه ها بخش زیادی از مشکلات فضای اموزشی شهر کرمان جبران می شود.

وی گفت در کنار ساخت مدارس ۶ ، ۹ و ۱۲ کلاسه ۴ مجتمع آموزشی بزرگ با ۱۶۰ کلاس درس در شهر کرمان در حال ساخت است، که این واحد های آموزشی نیز بخشی از کمبود فضای آموزشی شهر کرمان را جبران خواهد کرد.

واعظی نژاد با اشاره به اجرای پروژه‌های بزرگ مجتمع‌های آموزشی حیات طیبه، گفت: مجتمع‌ آموزشی حیات طیبه سه راه سیلو که به نام سردار سرافرازشهید حاج قاسم سلیمانی نام گذاری شده است با زیربنای ۱۵ هزار متر مربع با تعداد ۴۰ کلاس درس، سالن ورزشی، آمفی تئاتر، زمین چمن مصنوعی، کارگاه و آزمایشگاه و پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی در حال احداث است.

وی افزود: پروژه حیات طیبه کرمان به نام الغدیر با زیر بنای ۱۴هزار متر مربع با تعداد ۳۶ کلاس درس و با طراحی خاص معماری مدارس سبز نیز در دستور کار است.

عضو شورای فنی استان با اشاره به اینکه تعداد زیادی مجتمع آموزشی در کشور به نام سردار دلها حاج قاسم سلیمانی ساخته شده و در حال ساخت است؛ خاطر نشان ساخت: دو مجتمع بزرگ آموزشی ۳۶ کلاسه یکی به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در شهرک شهرداری و مجتمع ۳۶ کلاسه دیگر به نام سردار شهید حسین پورحعفری در شهرک مطهری کرمان که به دست دکتر رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور کلنگ زنی شد، در دست اجراست که شهادت این دو سردار بزرگ نیز برکاتش در جامعه ساری و جاری می باشد.