به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان مهندس واعظی نژاد مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم و به بهانه تجلیل از مقام والای معلم با احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان دیدار کرد.

مهندس واعظی نژاد در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن هفته معلم از تلاش ها و زحمات فرهنگیان استان کرمان در امر تعلیم و تربیت فرزندان و آینده سازان این مرز و بوم تقدیر و تشکر کرد و گفت: خط مقدم جنگ‌ نرم فرهنگیان استان هستند و نوسازی مدارس تمام تلاش خود را می کند تا فرهنگیان دلسوز و زحمتکش در مدارس و فضاهای استاندارد و مناسب به امر آموزش بپردازند.

مهندس واعظی نژاد در این دیدار صمیمی و دوستانه از همکاری و تعامل اداره کل آموزش و پرورش با اداره کل نوسازی مدارس قدردانی کرد و ببان داشت: در سایه این تعامل و همکاری پشرفت حاصل می شود و می توانیم به هدف توسعه فضاهای آموزشی و فراهم آوردن زیرساخت‌های آموزشی مطلوب در استان دست یابیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان تصریح کرد: هیچ پیشرفتی صورت نمی گیرد مگر اینکه تعامل و همدلی و همکاری همه جانبه وجود داشته باشد و توسعه و پیشبرد اهداف مستلزم همکاری های دوطرفه و همه جانبه می باشد.

مهندس واعظی نژاد ضمن اشاره به کمبود فضای آموزشی استان کرمان و پایین بودن سرانه فضای آموزشی در استان نسبت به میانگین سرانه آموزشی کشور بیان داشت: ۲۱۵ هزار متر مربع فضای آموزشی در استان کرمان نیاز داریم تا به میانگین استاندارد سرانه فضای آموزشی کشوری برسیم.

عضو شورای آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان ساخت: دستیابی به ۲۱۵ هزار متر مربع فضای آموزشی حاصل نمی شود مگر اینکه تعامل و همکاری و حمایت این دو دستگاه ادامه داشته باشد و خیرین، بخش خصوصی، صنایع و کارخانجات بومی استان نیز در دستیابی به این هدف این دو دستگاه را کمک و یاری نمایند.

مهندس واعظی نژاد ضمن اشاره به پیشرفت ها و موفقیت های حاصله اذعان داشت: با اجرای طرح های متفاوت از جمله طرح کپرزدایی، از جمله طرح جمع آوری مدارس خشت گلی، از جمله طرح های تخریب و بازسازی، طرح‌های استانداردسازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی و بازسازی مدارس در زلزله های بم ، زلزله زرند، زلزله راور و منطقه هجدک کرمان روند توسعه فضاهای آموزشی استان را نسبت به ۲۰ سال گذشته مثبت و رو به رشد ارزیابی کرد.