یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل نوسازی کرمان گفت: وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس به وضعیت آموزش و ایجاد عدالت آموزشی درمنطقه کم برخوردار جنوب کرمان نگاه مثبت و ویژه دارند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان کرمان در این جلسه نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد افزود: در بسیاری از شهرستان های شمالی استان مهاجرت باعث شده برخی فضاها بلااستفاده باشند، ولیکن در جنوب کرمان با توجه به رشد جمعیتی همچنان نیاز به رسیدگی و حمایت در راستای برقراری عدالت آموزشی می باشد.
یحیی کمالی پور خدمات نظام را قابل قبول و ارزشمند دانست و عنوان کرد: کماکان برخی مناطق در جنوب کرمان می باشد که شرایط سخت بد آب و هوا و جغرافیایی دارد و به همین علت هنوز کمبودهایی دیده می شود و نیاز است در بحث تخریب و بازسازی و مقاوم سازی، توزیع تجهیزات آموزشی و اداری و رفاهی و … اقدامات لازم صورت بگیرد

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی مدارس با توجه به رشد جمعیت در منطقه فعلا نیاز به اسکان موقت در کانکس دارند، اظهار داشت: با دکتر رخشانی مهر مذاکراتی داشتم و این کمبود را طی گزارشی به ایشان ارائه کرده ام و ایشان هم قول دادند تا تعدادی کانکس به منطقه جنوب کرمان اختصاص دهند و ما منتظر اقدام از سوی ایشان هستیم.
مهندس واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در این دیدار گفت: دنبال عدالت آموزشی هستم و از اولویت های کاریم می باشد و تا جایی بضاعتمان اجاز دهد سعی می کنم کمبودها و نواقص برطرف شود.
واعظی نژاد با اشاره به محرومیت های منطقه جنوب کرمان، خاطرنشان کرد: هدف اصلیم به حداقل رساندن کمبودهای امکانات و تجهیزات آموزشی، اداری و رفاهی منطقه جنوب استان کرمان است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان به گرمای شدید منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت : پیگیرم تا کمبود تجهیزات سرمایشی منطقه جنوب نیز حل شود در حالیکه تا کنون تجهیزات زیادی در این منطقه توزیع شده ولی با توجه به رشد جمعیت و گرمای شدید منطقه باز نیاز است که تجهیزات سرمایشی در منطقه توزیع شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان در شورای معاونین آموزش و پرورش از تحویل ۷۳ پروژه مدرسه سازی در اول مهر ماه سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدار ساستان کرمان؛“سید محمدواعظی نژاد” مدیرکل نوسازی کرمان در ادامه تصریح کرد: از این ۷۳ پروژه مدرسه سازی که اول مهر سال جاری تحویل آموزش پرورش می شود، ۳۰ پروژه از پروژه های مدرسه سازی خشت و گلی می باشد که مدارس خشت و گلی تخریب و ساختمان جدید آموزشی استاندارد و ایمن جای فضای خشت و گلی ساخته شده است.

وی همچنین طی مذاکره فی المجلس و بصورت تلفنی با دکتر رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس پیام ایشان را مبنی بر قول مساعد برای تخریب و بازسازی ۳۰ مدرسه خشت و گلی استان کرمان و تحویل فضاهای جدید در مهر سال جاری به اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش استان ابلاغ نمود.

مهندس واعظی نژاد با اعلام اینکه این ۷۳ پروژه از نیازها و اولویت های آموزش و پرورش می باشد، تصریح کرد: امیدواریم در مهر ماه و با شروع سال تحصیلی جدید این ۷۳ پروژه تحویل آموزش و پرورش شود و با برچیده شدن مدارس خشت و گلی، جشن افتتاح و بازگشایی ۳۰ مدرسه جدید با ۸۰ کلاس درس با زیر بنای آموزشی ۶۴۸۴ متر مربع برگزار شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان به اهداف و سیاست های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره ای کرد و خاطر نشان ساخت: برچیدن فضاهای خشت گلی در استان کرمان در راستای اهداف سند تحول بنیادین صورت گرفته و بازسازی،مقاوم سازی فضاهای فرسوده و ایمن سازی مدارس از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان کرمان با حضور سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس و مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از مسئولان استانی، کلنگ احداث دو مدرسه خیرساز مرحوم مهندس بهنام برخورداری و مرحومه عصمت ابراهیمیان در آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان به زمین زده شد.
سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: حضور خیرین در عرصه مدرسه سازی توفیقی است که نصیب این عزیزان می شود و نوسازی مدارس نیز سعی می کند تا پول خیر به بهترین شکل ممکن هزینه شود و فضایی با کیفیت ساخته شده و به نظرات و خواسته های خیر نیز توجه ویژه می شود.
وی با بیان اینکه این دو مدرسه جمعاً با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با مشارکت تمام خیری در شهر کرمان ساخته خواهد شد، افزود: مدرسه های ساخته شده ۱۲ کلاسه می باشد که به زودی با ساخت این دو مدرسه ۲۴ کلاس درس با زیربنای آموزشی ۲۶۰۰ متر مربع تحویل آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در ابتدای  این مراسم لازمه توسعه یافتگی کشور را توجه ویژه به آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: ما باید تلاش کنیم در بحث مدرسه پویا با نشاط و سرزنده به اهداف خود برسیم.
وی با بیان اینکه در مدارس خیرساز نشاط و شادابی دو چندان خواهد بود، بیان داشت: خیران مدرسه‌ساز با عشق و علاقه در این راه خیرخواهانه قدم نهاده اند.
اسکندری نسب گفت: در شهر کرمان در نواحی یک و دو از نظر فضای آموزشی با مشکل جدی مواجه هستیم و خیرین مدرسه‌ساز باید در این امر آموزش و پرورش را یاری کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان توجه به نیروی انسانی کارآمد در مدارس و تجهیزات مناسب را برای رضایتمندی خانواده‌ها لازم و ضروری دانست و بر این امر تأکید کرد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان در دیدار با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان نظام مهندسی استان در راستای ساماندهی فضاهای مدارس و مراکز غیردولتی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان ” سید محمد واعظی نژاد” مدیرکل نوسازی استان کرمان در این دیدار بر همکاری سازمان نظام مهندسی، نوسازی مدارس و آموزش و پرورش بمنظور ساماندهی و استاندارد سازی فضاهای مدارس و مراکز غیردولتی تاکید کرد.
وی اظهار داشت: در قانون تاییدیه استحکام بنا فضاهای مدارس و مراکز غیردولتی با سازمان نظام مهندسی بوده و نوسازی مدارس ظرفیت دانش آموزی مدرسه را اعلام می کند و به نحوی نظام مهندسی متولی کار می باشد و نیاز است با همکاری های بیشتر وضعیت ایمنی و استاندارد سازی مدارس غیر دولتی بهبود یابد.
واعظی نژاد استاندارد سازی سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس را از اولویت های سازمان نوسازی کشور عنوان کرد و گفت: استاندارد سازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس و مراکز غیردولتی نیز نباید نادیده گرفته شود و در کنار بحث استحکام بنا، استاندارد سازی و ایمنی ، استاندارد سازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی فضاهای غیردولتی نیز در دستور کار بوده وضروری است این فضاها هر چه زودتر ساماندهی شوند.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان همکاری سازمان نظام مهندسی را برای آموزش های جدید و نوین و به روز رسانی نیروهای اداره کل نوسازی مدارس استان خواستار شد و تصریح کرد: نیاز است تا استفاده بهینه از نیروی انسانی داشته باشیم و نیروی انسانی از لحاظ فنی مهندسی به روز رسانی شوند که سازمان نظام مهندسی استان می تواند با برگزاری دوره های تخصصی و نوین به نوسازی مدارس کمک کند.

مهندس محمدحسنی معاون نظارت و اجرا اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان برنامه ریزی مشترک و مدون نظام مهندسی و نوسازی مدارس را در راستای استاندارد سازی فضاهای غیردولتی ضروری دانست و خاطر نشان ساخت: ۳۲ منطقه آموزشی در استان کرمان وجود دارد که بایستی محورهای مکان یابی ، استحکام بنا و استاندارد سازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی فضاهای غیردولتی به جدیت پیگیری و نظارت شود.

مهندس محمد حسنی در ادامه این جلسه ضمن اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد نیروهای نوسازی مدارس عضو سازمان نظام مهندسی هستند ، عنوان کرد: اینکه این تعداد نیروهای نوسازی جزو بدنه نظام مهندسی هستند، موجب پیشرفت می شود و نیاز است همکاری نظام مهندسی و نوسازی مدارس با تعهد بیشتری در بحث ساماندهی فضاهای مدارس و مراکز غیردولتی پیگیری شود

معاون نظارت و اجرا اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان عنوان کرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از مهندسان با تجربه و اجرایی خوبی بهره می برد که این نیروهای تخصصی،فنی و مهندسی می توانند با انتقال تجربیات به نیروهای نوسازی مدارس استان کرمان نقش بسزایی را ایفا کنند

مهندس علیرضا گلستانی رئیس سازمان نظام مهندسی استان کرمان از نوسازی و آموزش و پرورش خواست تا کمیته تدوین ضوابطی را تشکیل دهند تا سرفصل نکات و مواردی که نظام مهندسی بایستی پیگیری کند و به نتیجه برساند، مشخص شود و بر اساس همین سرفصل ها نظام مهندسی پاسخگو خواهد بود.

مهندس گلستانی در این جلسه از همکاری نوسازی مدارس با نظام مهندسی قدردانی کرد و بیان داشت: نظام مهندسی با همکاری صدا و سیما قصد دارد برنامه های آموزشی ویژه اولیای دانش آموزان را از شبکه استانی پخش نماید تا اولیای دانش آموزان نسبت به استحکام بنا ، ایمنی و مقاوم بودن بنای مدارس و مراکز غیردولتی آگاهی لازم را پیدا کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان کرمان از حضور عضوی از نوسازی مدارس در کمیسیون معماری پایدار و انرژی های تجدید پذیر نظام مهندسی خبر داد و افزود: در این کمیسیون سعی می شود بحث ساخت و توسعه مدارس سبز نیز پیگیری و همکاری های لازم با نوسازی مدارس صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان “سید محمد واعظی نژاد” در نشست بررسی وضعیت فضاهای آموزشی مدارس استثنایی استان کرمان خدمت به دانش آموزان استثنایی را منشا خیر و برکت دانست و اظهار کرد: مناسب سازی و استاندارد سازی فضای آموزشی مدارس استثنایی ضرورتی انکار ناپذیر در راستای تسهیل فرایند یاددهی و یادگیری است.

وی با اشاره به مشارکت بی نظیر خیرین مدرسه ساز در آموزش و پرورش استان در دو سال اخیر از افتتاح مدارس خیرساز استثنایی پویا جیرفت، امید بلوک، باغچه بان قلعه گنج، امام حسین منوجان و رضوان نرماشیر در ابتدای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ خبر داد.

مهندس واعظی نژاد خاطر نشان کرد: مدارس استثنایی بنت الهدی فهرج ، باغچه بان قلعه گنج و ایثار شهربابک نیز از محل اعتبارات دولتی در ابتدای  سال تحصیلی آینده به بهره برداری می رسند.

مهران باهری رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان نیز در این نشست از جمع آوری اطلاعات مربوط به وضعیت سرمایشی و گرمایشی مدارس استثنایی استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: وضعیت سرمایشی و گرمایشی مدارس استثنایی استان در ابتدای سال تحصیلی جدید به همت اداره کل نوسازی استان به روزرسانی شود.

وی با اشاره به استهلاک تجهیزات اکثر مدارس استثنایی استان خواستار اختصاص تجهیزات ویژه به مدارس استثنایی با توجه به نوع معلولیت دانش آموزان شد.

باهری به تحصیل ۴ هزارو۷۵۶ دانش آموز با نیاز های ویژه در مدارس استثنایی استان اشاره و اظهار کرد: استاندارد سازی و بروزرسانی مدارس استثنایی ضرورتی انکارناپذیر در راستای تسهیل فرایند یاددهی یادگیری است.

بر پایه این گزارش: نشست بررسی وضعیت فضاهای آموزشی مدارس استنایی استان کرمان با حضور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و مدیر کل نوسازی استان برگزار شد.

این قسمت از سایت متعلق به اعضای سایت می باشد جهت درسترسی به این بخش اگر عضو سایت می باشید وارد شوید در غیر اینصورت ثبت نام نمایید

ورود کاربران
   
ثبت نام کاربر جدید
*فیلد ضروری

مهندس واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با حضور درشهرستان های جنوبی استان کرمان از فضاهای آموزشی و پرورشی این منطقه بازدید کرد و از نزدیک مشکلات و مسائل فضاهای آموزش و پرورش را بررسی نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان در این بازدید جلسه بررسی مشکلات فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی و رفاهی پنج شهرستان جنوبی با حضور مهندس واعظی نژاد مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان کرمان و دکتر حمزه نماینده مردم شهرستان های جنوب در مجلس شورای اسلامی و مدیران آموزش پرورش شهرستانهای کهنوج،منوجان،رودبار،فاریاب،قلعه گنج و همچنین رئیس آموزش و پرورش عشایری استان برگزار شد و مسائل و مشکلات فضاهای آموزشی و پرورشی این مناطق مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در دیدار با واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان .کرمان توسعه مدارس سبز را بسترساز اجرای قانون معافیت مدارس از هزینه های آب، برق و گاز عنوان کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان دکتر زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان ضمن تبریک انتصاب مهندس واعظی نژاد به مدیرکلی نوسازی مدارس استان کرمان و آرزوی توفیق برای ایشان بر اجرای قانون معافیت هزینه آب، برق، گاز مدارس تاکید کرد و گفت:  توسعه مدارس سبز بستر ساز اجرای قانون معافیت مدارس از پرداخت هزینه های آب، برق و گاز می شود که کمک بزرگی برای کاهش هزینه های اداره مدارس می باشد.

وی در ادامه توضیح داد: مدارس زمانی شامل این قانون می شوندآب، ، که الگوی مصرف را رعایت نمایند یعنی اگر مدارس در حد مشخص جدول مورد نظر، مصرف داشته باشند معاف می‌شوند، پس مدارسی که بیش از الگوی مصرف، مصرف کرده باشند هزینه‌اش را باید بپردازند به همین دلیل مدارسی که با معماری سبز طراحی و ساخته می شوند،برای اجرای قانون معافیت هزینه های انرژی مدارس بهترین راهکار و هدف می باشند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سازمان نوسازی کشور نیز بایستی در راستای این قانون حرکت کند و انتظاراست نوسازی مدارس کرمان نیز از پیشگامان توسعه و ساخت مدارس سبز باشد و در ساخت مدارس معماری سبز را مد نظر قرار دهد.

رئیس کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش یکی از بزرگترین دستگاه های کشور است و سرمایه انسانی و فضاهای  زیادی در اختیار این دستگاه است لذا مجلس با در کنار هم قراردادن فاکتورهای مهم و اساسی محیط زیستی ، جلوگیری از هدررفت منابع و هدایت و کنترل مواد و تکنولوژی به دنبال توسعه فضاهای با ثبات و پایدار می باشد تا با کاهش هزینه ها به دستگاه بزرگ آموزش و پرورش کمک شود.  

سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از حمایت های دکتر زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و در زمینه توسعه مدارس سبز اظهار داشت: این مدارس مخلوطی از ارزش های محیطی، اجتماعی|، سیاسی و تکنولوژی است و به دنبال کاهش اثرات محیطی منفی ساختمان ها با افزایش بهره وری و اعتدال و بکارگیری مواد ساختمانی و ایجاد فضا است.

وی با اعلام اینکه استان کرمان از پیشگامان اجرای مدارس با معماری سبز می باشد و مجتمع حیات طیبه منطقه الغدیر کرمان که از پیش دبستانی تا مقطع پیش دانشگاهی را در خود جای داده و دبیرستان پروین اعتصامی شهرکرمان با طراحی و معماری سبز ساخته شده و در حال ساخت است، الگوی مناسبی برای ساخت مدارس با طراحی معماری سبز در اقصی نقاط کشور است.

مهندس واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از طراحی و ساخت ۲ مدرسه ۶ کلاسه جدید با معماری سبز در کرمان خبر داد و گفت: آبخوری سبز مدرسه مهدوی، برگزاری دوره های آموزشی  مدیریت سبز برای پیمانکاران، پرسنل نوسازی، دانش اموزان و فرهنگیان، برگزاری نمایشگاه  و تعامل با شهرداری برای توسعه فضای سبز مدارس و نحوه بازیافت زباله در مدارس از جمله فعالیت های نوسازی مدارس کرمان برای نهادینه سازی مدیریت سبز مدارس می باشد.   

در نشست مشترک با نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل نوسازی و آموزش و پرورش استان کرمان مشکلات پروژه های نیمه تمام و فضاهای آموزشی شهر کرمان بررسی شد.

به گزارش اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان در نشست مشترک مدیران کل نوسازی و آموزش و پرورش استان کرمان با محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی مشکلات پروژه های نیمه تمام و همچنین فضاهای آموزشی شهر کرمان مورد بررسی قرار گرفت.

مهندس واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در مورد پروژه های فعال سطح شهر کرمان اظهار کرد: ۷ پروژه مدرسه‌سازی در شهر کرمان فعال است که با اتمام این پروژه‌ها ۹۱ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش می‌شود و امیدواریم این کلاس‌ها تا مهر سال ۹۸ آماده بهره‌برداری باشند .

 وی با اعلام اینکه مدرسه ۲۳ کلاسه توحید یکی از بزرگترین پروژه های مدرسه سازی استان کرمان است، بیان کرد: این پروژه پیشرفت ۵۲ درصدی داشته و از پروژه های نیمه تمام شهر کرمان محسوب می‌شود که در سال جاری با تزریق اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال فعال شده و در حال ساخت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان تصریح کرد: با اتمام و بهره برداری از پروژه های مسکن مهر شهرک مطهری، مسکن مهر حاجی آباد و مسکن مهر محمد آباد که همه در حاشیه شهر کرمان هستند، ۴۲ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش خواهد شد که بخش مهمی از کمبود آموزش و پرورش را در این مناطق جبران خواهد کرد.

سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در دیدار با عطا احمدی خیر مدرسه ساز کرمانی که ۲۵۰ باب مدرسه در سراسر استان کرمان ساخته دیدار و از خدمات ایشان تقدیر کرد.

سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در دیدار با عطا احمدی خیر مدرسه ساز کرمانی که با ساخت ۲۵۰ باب مدرسه به سردار مدرسه سازی کشور مشهور شده،با حضور در محل کارش تجلیل کرد.

مهندس واعظی نژاد در حاشیه این دیدار گفت: خدمات ارزنده خیر مدرسه ساز عطا احمدی در استان کرمان بر کسی پوشیده نیست و ثابت کرد می توان از خود گذشت تا به خدای خود رسید.

وی همچنین افزود: عطا احمدی ۷۹ سال از عمر پر برکتش را صرف معلمی و مشغول مدرسه سازی نموده و تمام زندگی خود را وقف کرد تا دانش آموزان و مردم محروم و مستضعف در رفاه و آسایش باشند

دیرکل نوسازی کرمان تصریح کرد: امروز کرمان و کرمانی ها به وجود چنین اسطوره ی جاودانه ای به خود می بالند، ساخت ۲۵۰ باب مدرسه ، ساخت دو اردوگاه دانش آموزی بزرگ احداث ساختمان کلینیک فرهنگیان کرمان، بازسازی مهمانسرای فرهنگیان کرمان از جمله خدمات ارزنده این معلم دلسوز و خیر مدرسه ساز می باشد.