سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان به مناسبت روز بزرگداشت شیخ بهایی و معمار پیام تبریکی صادر نمود.

در این پیام آمده است: «معماری هنر افراشتن و آراستن بنا توسط انسان است.» تاثیر دانش و هنر معماری بر آرامش و آسایش جامعه غیرقابل انکار می باشد. نقش با اهمیت معماران در طراحی فضاهایی که منطبق با شرایط اقلیمی و فراهم کننده آسایش باشد در کنار در نظرگرفتن جنبه های فنی، زیبایی شناسی و تامین کننده آرامش، وصف ناشدنی است.
سوم اردیبهشت روز بزرگداشت شیخ بهایی، دانشمند نامدار و معمار برجسته عصر صفوی، فرصتی است تا ضمن تبریک این روز، از زحمات و تلاشهای معماران همکاران عزیز و زحمتکشم در اداره کل نوسازی قدردانی کنم و اهمیت جایگاه حساس این رشته و افرادی که با آن سر و کار دارند را یادآوری نمایم.

اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان از نیروهای متخصص و متعهد معماری در حوزه دفتر فنی و طراحی فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی بهره می برد، که وجود این مهندسان معمار متخصص، پتانسیل مناسبی است تا با آموزه های معماری گذشته و استفاده از تکنولوژی و دانش روز، هویت معماری خود را بازیابیم.

بی تردید طراحی کالبد ساختمانها بر ذهن و روان استفاده کنندگان تاثیر مستقیم دارد و اغتشاش بصری در فضا، نابسامانیهای روحی برای استفاده کنندگان را به همراه خواهد داشت. امید است با درک جایگاه معماری و نقش معماران، در غنا بخشیدن به میراث گذشتگان و احیای هویت و اصالت معماری دیار کریمان گام موثری برداریم.

       سید محمد واعظی نژاد 
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان