مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان طی دیدار و نشست با استاندار گفت: برنامه داریم تا در سال ۹۹ هزار کلاس درس ایمن و استاندارد را تحویل آموزش و پرورش بدهیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان سید محمد واعظی نژاد مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در دیدار با دکتر فدایی استاندار کرمان طی گزارشی عنوان نمود: تا سال ۱۳۹۲ چهارده هزار مدرسه غیر ایمن با سیستم های معیوب و پرخطر گرمایشی داشتیم، برنامه‌ریزی کردیم و تا سال ۹۷ شش هزار و ۵۰۰ کلاس درس را به سیستم های استاندارد گرمایشی و سرمایشی مجهز کردیم.

وی گفت: درسال ۹۸، ۷۵۰ بخاری‌نفتی در مدارسی که علمک گاز داشتند، جمع آوری و به سیستم های ایمن مجهز شدند و امسال نیز برنامه داریم که در یک جهش ۵ برابری ۴ هزار کلاس درس که بخاری نفتی دارند از سطح استان جمع آوری شود.

مدیرکل نوسازی مدارس در خصوص موضوع مشارکت های مردمی که بسیار حائز اهمیت است اظهار داشت: در سال ۹۷ میزان تعهد خیرین مدرسه ساز ۳۲ میلیاردتومان بوده و در سال ۹۸ میزان تعهد خیرین به ۹۷ میلیارد تومان رسیده است.

وی عنوان نمود: برنامه داریم تا این عدد مشارکت خیرین را در سال ۹۹ به ۲۰۰ میلیارد تومان برسانیم.

مهندس واعظی نژاد در ادامه افزود: در سال ۹۷ تعداد ۶۷ پروژه با ۲۷۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش دادیم و در سال ۹۸ این تعداد ۱۷۵ پروژه با ۳۵۱ کلاس درس رسیده که رشد و جهش ۳۰ درصدی داشته است و نسبت به سال ۹۶ رشد ۶ برابری داشتیم و بنا داریم که در سال ۹۹ تعداد کلاس های تحویلی را به هزار کلاس درس برسانیم.

عضو شورای آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: در سطح استان ۲۳ درصد مدارس فاقد استحکام داریم که ۱۳۳۵ مدرسه با ۶ هزار و ۲۰۰ کلاس درس را شامل می شود و از این تعداد ۳۰۰ مدرسه بلوکی با ۱۵۴۴ کلاس و ۴۷ مدرسه سنگی با ۱۰۸ کلاس درس می باشد.

وی خاطر نشان ساخت: برای بازسازی آنها ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و ۹۸۸ مدرسه با ۴۵۴۸ کلاس درس داریم که جزو کلاس های غیر استاندارد می باشند که با مصالح بنایی و غیر استاندارد ساخته شده اند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از آغاز عملیات اجرایی مجتمع های آموزشی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، سردار شهید حسین پور جعفری و سردار شهید مغفوری خبر داد و گفت دو مجتمع آموزشی در شهرک الغدیر و شهرک مطهری که هرکدام ۳۶ کلاس درس دارند و ده هزار متر مربع زیر بنا در شهر کرمان ساخته خواهد شد و یک دبیرستان ۱۲ کلاسه با ۱۴۰۰ مترمربع زیربنا در شهرستان رابر و یک مدرسه ۶ کلاسه با ۸۰۰ متر مربع زیر بنا در بخش گلباف از توابع شهرستان کرمان و یک باب هنرستان با ۳۶ کلاس درس و ۵ هزار مترمربع زیر بنا نیز در شهر کرمان به نام سردار شهید مغفوری ساخته خواهد شد که با ساخت این مدارس و مجتمع های آموزشی مقداری از کمبود فضای آموزشی شهر کرمان جبران خواهد شد.

مهندس واعظی نژاد در خصوص تحویل پروژه های جدید به آموزش و پرورش در سال ۹۹ اظهار امیدواری کرد: بیش از هزار کلاس درس از محل اعتبارات ملی، استانی و مشارکت خیرین تا پایان سال ۹۹ تحویل آموزش و پرورش می شود و خدا را شاکرم که با حمایت مسئولان و تلاش همکاران عزیزم در نوسازی مدارس و همکاری دستگاه‌های مرتبط آموزش و پرورش، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ادارات کل امور مالیاتی و دارایی و خزانه استان و دستگاهای نظارتی و امنیتی تاکنون هیچ پروژه نیمه تمام بلاتکلیفی در سطح استان نداریم.