به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان صبح امروز محمد جعفری رئیس آموزش و پرورش چترود و حسین سالاری رئیس آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد با مهندس واعظی نژاد مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان دیدار کردند،طی این دیدار مهندس واعظی نژاد مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان ضمن اشاره به شعار سال مبنی بر” جهش تولید ” اظهار داشت: امسال سعی داریم در تحویل کلاس‌های درس ایمن و استاندارد ، ساخت و ساز پروژه‌های خیری، استاندارد سازی سیستم های گرمایشی سرمایشی جهش قابل توجهی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حوزه خیرین و مشارکت‌های مردمی در سال گذشته ۹۷ میلیارد تومان مشارکت خیرین را داشتیم که می‌خواهیم در سال ۹۹ آن را به ۲۰۰ میلیارد تومان برسانیم که این مبلغ عدد قابل توجه و تاثیر گذاری در حوزه ساخت و ساز مدارس خواهد بود.

مهندس واعظی نژاد اضافه کرد: در ابتدای امسال تفاهم‌نامه خوبی بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان با بنیاد فرهنگی قدس داشتیم و طی هفته آینده با حضور دکتر رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و دکتر فدایی استاندار کرمان ، رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از نمایندگان استان تفاهم‌نامه ساخت ۱۲۰ مدرسه را با اتاق بازرگانی به امضا خواهد رسید.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان خاطرنشان ساخت: قصد داریم با کمک بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی و مشارکت خیرین و کارخانجات و صنایع بومی استان و جذب اعتبارات دولتی ملی و استانی هزار کلاس درس را امسال تحویل آموزش و پرورش دهیم.واعظی نژاد اشاره ای به مشکل نبود و یا فرسوده بودن سرویس های بهداشتی در سطح استان و بویژه مناطق جنوب و شرق استان کرد و گفت: طی تفاهم‌نامه و حمایت همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مساعدت شخص جناب دکتر رودری رئیس این سازمان با تخصیص اعتبار لازم به زودی کار ساماندهی سرویس های بهداشتی مدارس هم آغاز می شود و مشکل سرویس های بهداشتی نیز حل و فصل خواهد شد.

مهندس واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان در این دیدار گفت: با توجه به اینکه بیشترین سفر را به منطقه جنوب داشتم و از این مناطق بازدید کردم بر مسائل و مشکلات مناطق جنوب اشراف کامل دارم.

وی افزود پروژه های نیمه تمام قطعاً امسال تمام می شوند و پروژه‌هایی که پیشرفت شان پایین می باشد در آخر سال به بهره برداری می رسد و پروژه‌هایی که پیشرفت شان خوب بوده در مهرماه سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

مهندس واعظی نژاد در خصوص استاندارد سازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی منطقه جنوب بیان داشت: با توجه به لیستی که از مناطق آموزشی استان گرفته شده و با نگاه ویژه به مناطق جنوب و با عنایت به محرومیت هایی که این مناطق دارند، ۱۹۰۰ کلاس درس که فاقد سیستم های سرمایشی و گرمایشی هستند تامین اعتبار شده و ۵۰ درصد تجهیزات آن خریداری و با عقد قرارداد با پیمانکاران به زودی کار استاندارد سازی و تجهیز کلاس های درس به سیستمهای گرمایشی و سرمایشی استاندارد شروع می‌شود و تا نیمه اول امسال کلاسهای درس استاندارد را تحویل آموزش و پرورش می‌دهیم.

عضو شورای آموزش و پرورش استان کرمان در خصوص استخر نیمه تمام شهرستان عنبرآباد توضیح داد: به تازگی کار ساخت دو استخر در شهرستان‌های سیرجان و بردسیر به پایان رسیده و افتتاح شدند و برنامه داریم تا از محل اعتبارات طرح های ورزشی و ارزش افزوده استخر سرپوسیده شهرستان عنبرآباد را هم به پایان برسانیم تا دانش آموزان و فرهنگیان این منطقه از این فضای ورزشی استفاده ببرند.
محمد جعفری رئیس آموزش و پرورش چترود و سالاری رئیس آموزش و پرورش عنبرآباد در این دیدار ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های شبانه روزی مجموعه همکاران اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان و حمایت های بی دریغ سید محمد واعظی نژاد مدیر کل نوسازی مدارس عنوان کردند: خداروشکر به واسطه عملکرد خوب اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان و همدلی که بین مسئولین ائمه جمعه، بخشداران و فرمانداران و مجموعه آموزش و پرورش وجود دارد، مشکلات کاهش پیدا کرده و در حوزه فضاها و تجهیزات آموزشی و تجهیزات سیستم های گرمایشی و سرمایشی وضعیت خوبی داریم.

محمد جعفری رئیس آموزش و پرورش چترود از حضور خیرین در این بخش خبر داد و گفت خداروشکر خیرین پای کار هستند و وقتی خیرین را به اداره کل نوسازی مدارس و حوزه مشارکت های مردمی این اداره کل معرفی می کنیم با استقبال خوبی روبرو می‌شوند و انگیزه پیدا می‌کنند که حاصل این عملکرد خوب این است که امسال سه پروژه خیری در آموزش و پرورش چترود شروع شده است و تفاهم نامه ها آن ها به امضا رسیده و انشاالله با اتمام تعهد خیر نوسازی مدارس با تخصیص اعتبار دولتی به این پروژه ها این پروژه ها را تکمیل و به بهره‌برداری برساند و تحویل آموزش و پرورش بدهد.

رئیس آموزش و پرورش بخش چترود دو شیفته بودن یکی از مدارس در شهر چترود، نیمه تمام ماندن مدرسه شهرک کاظم آباد، حصارهای مدرسه های گورچوئیه و معزآباد و تخریبی بودن مدرسه شهر رحیم آباد و مشکلات گرمایشی مدارس قسمت گرمسیر بخش چترود را از اهم مشکلات این آموزش و پرورش عنوان‌کرد.

حسین سالاری رئیس آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد در خصوص حمایت های اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان از این آموزش و پرورش قدردانی کرد و اظهار داشت: شهرستان عنبراباد ۱۷ هزار دانش آموز دارد که این دانش آموزان در ۱۵۶ واحد آموزشی در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد افزود: چند مدرسه دوشیفته داریم و تعدادی از مدارس مان حصار و دیوار ندارند و کار نگهداری فضای آموزشی و تجهیزات را برای ما سخت کرده است که از نوسازی مدارس خواستاریم تا با تکمیل فضای آموزشی به حصار و دیوار آموزش و پرورش را کمک کند تا امنیت فیزیکی مدارس تامین شود.

سالاری به پروژه نیمه تمام استخر شنای شهرستان عنبرآباد اشاره کرد و گفت این پروژه چندین سال است بلاتکلیف و نیمه تمام رها شده لذا نیاز است با تامین اعتبار این پروژه نیز به اتمام برسد و اگر پروژه استخر عنبرآباد به اتمام برسد اولین استخر شهرستان عنبرآباد به بهره‌برداری می‌رسد که انتفاع آن به دانش‌آموزان فرهنگیان خواهد رسید.