به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان “سید محمد واعظی نژاد” مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان صبح امروز در آیین افتتاح دو باب مدرسه خیری در شهر کرمان با حضور سید جواد حسینی معاون وزیر رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز بیان داشت: این دو پروژه با مشارکت خیرین مدرسه ساز و در راستای اجرای طرح آجر با آجر و عملیاتی سازی سیاست های بسته تحولی مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور در کرمان به بهره برداری رسید و تحویل آموزش و پرورش شد.

مهندس واعظی نژاد از عمل خداپسندانه و انسان دوستانه خیر نیکوکار مهندس تفرشی و نماینده ایشان حاج محمدعلی کارنما در مشارکت ساخت مدرسه مسکن مهر شهرک شهید مطهری تقدیر و تشکر کرد و اذعان داشت: این پروژه ابتدای سال ۹۷ شروع شده و با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال و با مشارکت ۱۰۰ درصدی خیر نیکوکار به اتمام رسیده و امروز تحویل آموزش و پرورش می شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در ادامه افزود: پروژه مدرسه مسکن مهر شهرک شهید مطهری با ۱۲ کلاس درس، ۱۹۴۷ متر مربع زیربنای آموزشی، ۳۵۰ متر مربع حصار کشی  ۵۰۰ متر مربع محوطه سازی، ۶۰ متر مربع سرایداری، ۵۰ متر مربع سرویس بهداشتی و از یک سالن چند منظوره ۱۸۰ متر مربعی نیز بهره می برد.

مهندس واعظی نژاد در رابطه با پروژه مدرسه سازی خیری بقیه الله ضمن تشکر از بانیان خیر ساخت این پروژه مدرسه سازی، اظهار داشت: خانواده معظم شهید عارف محمدحسین یوسف الهی به یاد این شهید والا مقام در ساخت این مدرسه مشارکت کردند و ما توانستیم به همت این عزیزان در مرکز شهر کرمان در خیابان جهاد یک باب دبستان ۶ کلاسه استاندارد، بزرگ ومجهز را تحویل آموزش و پرورش بدهیم.

 عضو شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه از سویی خانواده معظم شهید یوسف الهی نام این مدرسه بقیه الله(عج) انتخاب شده است، تصریح کرد: این مدرسه با ۶ کلاس درس با داشتن کارگاه و آزمایشگاه و هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنای آموزشی در ۴ طبقه با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال ساخته شده است.

در ادامه مراسم افتتاحییه مدرسه بقیه الله (عج) برادر سردار شهید یوسف الهی، محمد هادی یوسف الهی به نمایندگی از خانواده شهید یوسف الهی در مراسم افتتاح این مدرسه گفت:

این مکان‌ از سال ۱۳۲۶ منزل پدر شهید یوسف الهی بوده و ما در این‌ مکان‌زندگی میکردیم از سال ۲۶ تا ۶۴ که اخوی ما شهید می شوند ، بعد از درگذشت مادر و پدر که پدرنیز یکی از فرهنگیان‌مشهور کرمان بودند و در شهر کرمان معلم انگشت شمار بود ایشان معلمی کردند و تصمیم گرفتیم این مکان مدرسه بشود و به نام‌بقیه الله (عج) نامگذاری شوند.

وی گفت ، پدر ما دبیر انگلیسی بود ولی قرآن هم‌تدریس می کردو آموزش می داد و ده سال پرورشگاه صنعتی را مدیریت می کرد، برای همین این مکان مقدس است چون پدر ما به فرزندانشان و دانش آموزان در این مکان قرآن می آموختند و مسایل تربیتی بین پدر و مادرمان به زیباترین وجه ممکن انجام‌شد.

وی در رابطه با سردار شهید یوسف الهی گفت : در عظمت این شهید همین بس که حاج قاسم سلیمانی که عزیزترین هستند برای ما ، وصیت کردند من را بعد شهادتم در کنار مزار شهید یوسف الهی به خاک بسپارید.

وی ادامه داد: اخوی شهید ما ۵ نوبت مجروح می شوند و ایشان را در کرمان‌نمیدیدیم‌،مگر اینکه ایشان مجروح می شدند ، از ویژگی های این شهید تسلط بر قرآن و نهج البلاغه بود و خود را فدای اسلام‌ و ولایت فقیه و نظام‌مقدس جمهوری اسلامی می نمود.

دکتر حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مراسم‌افتتاحیه مدرسه خیری  بقیه الله (عج) گفت:

این مدرسه چند ویژگی دارد ، اول اینکه توفیق داریم در دهه کرامت و ایام ولادت امام رضا (ع) افتتاح شد و امام رضا رئوف بود و مهربان بود بدون منت و بسیار مهربانی می کردند که خیرین مدرسه ساز هم مهربانی ذاتی دارند و از امام خودشان‌الگو می گیرند.

این مدرسه به نام شهید و شاهد ساخته شده است، شهید حاج قاسم سلیمانی که سردار دلها هستند و از شهدا والا مقام هستند از شهید یوسف الهی به نیکی یاد می کند و حتی وصیت می کند که در کنار مزار این شهید معظم به خاک سپرده شوند. 

سومین ویژگی این خانواده خیر نیکوکار مشی و منش معلمی که داشتند و خانواده فرهنگی این مدرسه را بنا کرده است 

اما نکته  بعدی  که مهم است این است که خانواده ای فرهنگی که منزل خود را که خاطرات زیاد از ابوی فرهنگیشان دارند ، تبدیل به مدرسه کردند و ارزش کار را چندین برابر می کنند.

در تمامی جلسات شورای معاونین وزارتخانه و ادارت کل می گوییم، آرمان یک مدرسه خوب مدرسه ترکیبی است و آرمان سند تحول بنیادین این است که دانش آموز استثنایی، دانش آموز سمپاد و عادی با هم درس بخوانند اما معلمین به روش های خودشان آموزش دهند و بایستی شرایط پذیرای الگویی را فراهم‌کنیم.

وی گفت بنا داریم، این مدرسه ، مدرسه ترکیبی باشد و دانش آموزان عادی و استثنایی در کنار هم درس بخوانند و ترکیبی باشد و هر چه برای مناسب سازی این مدرسه نیاز است از وزارت تامین‌خواهد شد و این مدرسه الگوی مدرسه های ترکیبی در استان‌کرمان بشود.

شایان ذکر است قبل از افتتاح پروژه ها، سید جواد حسینی معاون وزیر و  رئیس سازمان استثنایی آموزش و پرورش ، مهندس واعظی نژاد مدیزکل نوسازی مدارس استان‌کرمان ، احمد اسکندری نسب اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با حضور در گلزار شهدا کرمان به ساحت مقدس شهدا و شهید معظم حاج قاسم سلیمانی با اهدای گل و قرائت فاتحه ادای احترام کردند.