افتتاح هزار کلاس درس تا پایان سال در استان کرمان

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان ، سید محمد واعظی نژاد، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد مدارس استان توسط خیرین ساخته شده است، گفت: جذب مشارکت‌های مردمی در استان رشد سه برابری داشته است.

او از انعقاد تفاهم نامه ساخت ۱۲۰ مدرسه خیر ساز با اتاق بازرگانی و بنگاه‌های اقتصادی استان خبر داد و افزود: عملیات ساخت این مدارس بر اساس نیاز مناطق و شهرستان‌های استان آغاز خواهد شد.

واعظی تصریح کرد: جذب مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش استان و نوسازی مدارس طی امسال ۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است که تا کنون ۶۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمان از ساخت دو مدرسه حیات طیبه در استان خبر داد و افزود: عملیات ساخت ۱۲۰ کلاس درس به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار پور جعفری در شهرستان‌های کرمان، رابر و منطقه گلباف آغاز شده و تا سالروز شهادت این شهید بزرگوار به بهره برداری می‌رسد.

واعظی نژاد با بیان اینکه طرح ملی آجر به آجر بستری مناسب برای ساخت مدرسه در مناطق محروم کشور است گفت: هرکس به هر اندازه کمک در این طرح برای مدرسه سازی می‌تواند مشارکت کند.

او از جمع آوری و بازسازی تمامی مدارس خشت و گلی در استان در سال ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: نوسازی و استاندارد سازی مدارس سنگی و بلوکی نیز در استان نیز آغاز شده است.

واعظی نژاد با اشاره به اینکه بیش از ۲۳ درصد مدارس استان تخریبی هستند گفت: با توجه به کمبود منابع مالی دولت نیاز‌مند مشارکت جدی خیرین در امر مدرسه سازی هستیم.