به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان‌کرمان “سید محمد واعظی نژاد” مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در رابطه با این پویش ملی گفت:در این پویش مبلغ حداقل کمک معادل ۱۰۰۰۰ریال (هزارتومان) معادل هزینه یک آجر برای مشارکت در مدرسه سازی تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه این پویش از ابتدای دی ماه سال جاری آغاز شده ، تصریح کرد: تلاش خواهد شد برای روز ۱۵بهمن که روز مادر است مراسم نمادین برگزار شود، و با توجه به استقبال بانوان از این پویش پایان آن بهمن یا اسفند ماه امسال انتخاب خواهد شد.

مهندس واعظی نژاد با اعلام اینکه برای مشارکت آدرس ajorbajor.ir و mehremadrese.ir در دسترس مردم و خیرین نیکوکار می باشد، افزود:به ازا مبلغی که پرداخت می شود، معادل آجر آن برای شخص پیامک هم میرود، یعنی علاوه بر پوستر یک پیامک از طرف جامعه خیرین مدرسه ساز ارسال خواهد شد.

مدیر‌کل نوسازی مدارس استان کرمان با اذعان به اینکه در این پویش به خیر عنوان خیر مدرسه یار داده می شود؛ گفت:اگر خیر مبلغ ۲۵میلیون ریال به بالا کمک کند میتواند به ازا هر ۲۵میلیون ریال یک کاشی یادبود بنام شخصی که میخواهد در دیواره مدرسه هدف پویش برای همیشه نصب کند.

عضو شورای فنی استان در خصوص مشارکت های کلان در این پویش بیان داشت: از همین ابتدا حضور خیرین کلان که بنام مادر همسر یا دختر خود مدرسه میسازند یا هر خیر بانویی که تفاهمنامه ساخت مدرسه امضا میکند جز دستاوردهای اجرای این پویش (خیرین کلان)تلقی خواهند شدو در اینجا شرط نام خیرین آزاد است و نظر خیر تامین می شود.

سید محمد واعظی نژاد از مشارکت بالای کرمانی ها در پویش ملی محرم برای مدرسه سازی خبر داد و گفت: به زودی با کمک مردم کرمان مدرسه ای از کمک مردم در این پویش در یکی از مناطق محروم که نیاز مبرم به مدرسه دارد، ساخته خواهد شد و امیدواریم اینبار هم مادران و بانوان کرمانی در این پویش مشارکت بالایی داشته باشند و مثل همیشه کرمان در کشور سربلند بیرون آید.

حمید شیردل مدیر روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان در خصوص دسترسی های این پویش ملی گفت: بانوان و مادران می توانند از طریق سامانه های آجر به آجر و مهر مدرسه در این پویش ملی برای ساخت مدرسه مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون از هشتگ #مهرمدرسه و #آجربهآجر استفاده می شده، افزود: برای اجرای این پویش از هشتگ های #ایرانمادرمن #مادردوستتدارم #مدرسهایبناممادرم #مدرسهایبرای_فرزندم استفاده می شود تا این پویش با بکار بردن این هشتگ ها در فضای مجازی فراگیر شود .