به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان : سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس و احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان با همراهی پروفسور محمد مهدی زاهدی نماینده مردم نجیب و شریف کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی صبح امروز؛ در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان راور حضور یافتند.

حجت السلام و المسلمین تویسرکانی در این جلسه عنوان کرد: در امر تعلیم و تربیت بتوانیم گامهای موثرتری برداریم و تحصیل دانش آموزان در شرایط کرونا همچنان با جدیت پیگیری شود.

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان‌و راور در مجلس شورای اسلامی در این جلسه بیان داشت: پروژه های نیمه تمام راور با تخصیص اعتبارات نوسازی مدارس و مشارکت بنیاد برکت و خیرین تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.

دکتر زاهدی افزود: در کمیسیون‌ تلفیق بودجه های خوبی برای نوسازی مدارس اختصاص دادیم،و فرصت طلایی برای نوسازی مدارس در سطح ملی و استانی است که پروژه های نیمه تمام را به ثمر برساند.

وی بیان داشت: به زودی با دکتررخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشورجلسه ای خواهیم داشت که تحول خوبی در توسعه فضاهای آموزشی داشته باشیم، علاوه بر مباحث بودجه ای حتی ۳ هزار میلیارد ریال فاینانس و اوراق مشارکت نیز برای نوسازی مدارس تعیین شده است، که مدرسه سازی افزایش چشمگیری داشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از برگزاری جشن پایان بخاری نفتی و گازی در شهرستان راور به زودی خبر داد، گفت: اگر تعدادی وجود دارد اعلام شود تا چند ماه دیگه استاندارد سازی شود و برنامه ریزی کردیم که در کشور استاندارد سازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی به بالای ۹۰ درصد برسد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در امور پرورشی و تجهیزات مدارس بخصوص هنرستان‌ها اعتباراتی در نظر گرفته ایم که بایستی زیر نظر سازمان نوسازی مدارس کشور توزیع شود و تجهیزات مدارس و هنرستان ها بطور ویژه پیگیری شود و تجهیزات مورد نظر گرفته شود و در مدارس توزیع شود‌.

وی همچنین اظهار امیداوری کرد: از نظر سرانه فضای آموزشی و هم از نظر تجهیزات آموزشی، آزمایشگاهی و کارگاهی پیشرفت خوبی خواهیم داشت.

محمد مهدی زاهدی خاطر نشان ساخت: در کمیسیون تلفیق اعتبار خوبی برای مدارس استثنایی دیده شده که تجهیزات مورد نیاز مدارس استثنایی خریداری و این مدارس تجهیز شوند و کمبود این مدارس با این اعتبار جبران شود.

وی همچنین افزود: مبلغ دو هزار میلیارد تومان از تبصره ۱۴ که اعتبار نقدی است؛ اعتباری برای آموزش و پرورش اختصاص یافته که تجهیزات آموزشی و کارگاهی برای مدارس سراسر کشور تخصیص یافته است که تحولی در آموزش و پرورش رقم بزنیم‌.

مهندس اژدری فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان راور در این جلسه گفت: این جلسه در ابتدای سال جدید تشکیل شده تا با اتخاذ مصوباتی نسبت به افزایش توسعه فضاهای آموزشی شهرستان راور تصمیم گیری و اقدام شود.

مهندس واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان و عضو شورای آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت ۹ پروژه با ۴۵ کلاس درس با ۶ هزار متر مربع در دست اجرا در شهرستان راور داریم .

وی گفت: با اعتباراتی که در زلزله راور تزریق شد سرانه فضای آموزشی شهرستان راور می باشد و به زودی یک باب مدرسه با اعتبارات بنیاد برکت درمنطقه فیض آباد با حضور مدیران بنیاد برکت افتتاح و به بهره برداری می رسد.

مدیرکل نوسازی با اشاره به پیگیری پروفسور زاهدی برای ساخت سالن پلاتو تصریح کرد: به نوعی اولین سالن تخصصی تئاتر دانش آموزی در شهرستان راور با توجه به پتانسیل خوبی که شهرستان در این زمینه دارد ، ساخته خواهد شد که باحضور پروفسور زاهدی این سالن کلنگ زنی شده است.

مهندس واعظی نژاد با اشاره به انجام‌تعمیرات مدارس شهرستان راور افزود: ۷ هزار متر مربع آسفالت و محوطه سازی و ۴ هزار متر مربع ایزوگام در شهرستان راور در سال ۹۹ انجام شده و در سال جدید نیز تعمیراتی صورت می گیرد.

عضو شورای فنی استان با اذعان به اینکه در شهرستان راور کلیه مدارس به سیستم های استاندارد سرمایشی و گرمایشی مجهز هستند و مدرسه ای با بخاری نفتی و گازی نداریم.

احمد اسکندری نسب در این جلسه اظهار داشت: ظرفیت و پتانسیل پروفسور زاهدی در کمیسیون آموزش و کمیسیون تلفیق بر کسی پوشیده نیست و با پیگیری و اقدامات ایشان کمک های خوبی به مجموعه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس صورت گرفته است که جای قدردانی از ایشان را دارد.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه ۳۱۰ پروژه فعال در استان داریم ، تصریح کرد: با تکمیل شدن این پروژه ها مطمئنا سرانه فضای آموزشی استان ارتقا خوهد یافت که رشد قابل توجهی خواهد بود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان کرمان از اعلام آمادگی اداره کل آموزش و پرورش برای حمایت از شهرستان راور خبر داد و گفت: اردوگاه خورند راور که پروفسور زاهدی پیگیری کردند به سرانجام‌رسیده است و هنرستان تربیت بدنی برای آموزش نیروهای متخصص ورزشی با کمک نوسازی مدارس در ساخت چمن مصنوعی نیز در شهرستان راور به زودی راه اندازی خواهد شد.

افزودنی است سالن چند منظوره زینب کبری (س) دبیرستان حضرت زینب (س) شهر راور با زیر بنای۵۳۰ مترمربع و اعتبار بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات نوسازی مدارس، صبح امروز و پس از برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش راور افتتاح و به بهره برداری رسید.

همچنین کلنگ ساخت زمین چمن مصنوعی به ابعاد ۲۲ در ۴۰ متر مربع برای هنرستان تخصصی تربیت بدنی در شهر راور که از محل اعتبارات نوسازی مدارس تامین و ساخته خواهد شد، به زمین زده شد.