به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس کرمان یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور به استان کرمان به عنوان نماینده‌ی عالی دولت به شهرستان فاریاب در جنوب استان کرمان سفر کرد. در این سفر وزیر آموزش و پرورش به همراه رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از دبستان ۲۲ بهمن واقع در روستای پمپ‌برقی بهبودی در ۳ کیلومتری شهر فاریاب به عنوان یکی از بناهای آسیب‌پذیر بازدید کرد.

یوسف نوری در این بازدید با اشاره به طرح روستامرکزی گفت: در روستاهای با جمعیت کم که نزدیک شهر هستند، بهتر است که برای دانش‌آموزان سرویس ایاب و ذهاب فراهم شود تا دانش‌آموزان این مناطق بتوانند برای تحصیل به مدارس پر جمعیت شهر بروند چراکه کیفیت تربیت در مدارس پر جمعیت بالاتر است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مدرسه‌ی ۱۵ نفره مدرسه نیست بلکه اجبار است. در جاهایی که از شهر دور هستند ما حرفی نداریم و مدرسه می‌سازیم اما بهتر است در روستاهایی که چسبیده به شهر هستند از خدمات آموزشی با کیفیتی که در شهر ارائه می‌شود استفاده کنیم.

عضو کابینه‌ی دولت سیزدهم با اشاره به چالش‌های موجود در مدارس کم‌جمعیت و چندپایه گفت: واقعیت این است که در مدارس با جمعیت کم اتفاق تربیتی نمی‌افتد و بهتر است ما فرزندانمان را در مدارس پرجمعیت و باکیفیت ثبت‌نام کنیم.
در پایان این بازدید وزیر آموزش و پرورش دستور داد تا جمعیت دانش‌آموزان این روستا به طور دقیق بررسی شود تا بر اساس جمعیت دانش‌آموزان بهترین تصمیم اتخاذ شود و در صورت نیاز مدرسه ساخته شود.

نوری افزود: در صورت ساخت مدرسه باید از تمام ظرفیت فضا استفاده شود. به عنوان مثال بعد از ظهرها مردم می‌توانند بیایند و در این فضا کتاب بخوانند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان پس از شرکت در جلسه‌ی شورای اداری شهرستان فاریاب با بدرقه‌ی مردم و مسئولان، استان کرمان را ترک کرد.