روز دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱، با حضور خیّر مدرسه‌ساز جناب آقای حاج قاسم عبداللهی، مهندس رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان و تعدادی از دانش‌آموزان و فرهنگیان، تفاهم‌نامه‌ی ساخت یک مدرسه‌ی ۲ کلاسه در روستای ریگ‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان رودبار جنوب به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، ۹ نفر از دانش‌آموزان دختر مدرسه‌ی عشایری روستای ریگ‌آباد از توابع شهرستان رودبار جنوب که برای شرکت در مراسم جشن تکلیف کشوری به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) رفته بودند، در یک برنامه‌ی تلویزیونی از نامناسب بودن فضای آموزشی روستای ریگ‌آباد خبر داده بودند.

در همین راستا و با پی‌گیری جهادی دکتر حمیدرضا خان‌محمدی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و با همت بلند خیر مدرسه‌ساز جناب آقای حاج قاسم عبداللهی، عملیات ساخت یک مدرسه‌ی دو کلاسه در روستای ریگ‌آباد آغاز شد.

مهندس رضا هدایتی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان در این مراسم ضمن تبریک دهه‌ی مبارک فجر، گفت: از عصر روز شنبه که آقای دکتر خان‌محمدی معاون محترم وزیر آموزش و پرورش با ما تماس گرفتند و پی‌گیر وضعیت این مدرسه شدند، ما نیز با همکاری دوستان آموزش و پرورش به بررسی وضعیت این مدرسه پرداختیم و گزارش آن را به دکتر خان‌محمدی دادیم.

وی افزود: آقای دکتر خان‌محمدی از جهادگران عرصه‌ی مدرسه‌سازی هستند و همان روز از ما قول گرفتند تا با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان، به وضعیت این مدرسه رسیدگی کنیم.

مهندس هدایتی ضمن بیان این نکته که سعادت دیدار مقام معظم رهبری نصیب دانش‌آموزان کرمانی شده است، افزود: من همان شب به آقای دکتر زندوکیلی معاون مشارکت‌های اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان زنگ زدم و موضوع را با ایشان در میان گذاشتم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان ادامه داد: صبح روز بعد طی تماسی که با حاج آقا عبداللهی داشتیم، ایشان بدون بروبرگرد و با روی باز و گشاده پذیرفتند که در ساخت این مدرسه مشارکت کنند و این موضوع جای تقدیر از حاج آقای عبداللهی را دارد.

عضو شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به ظرفیت عظیم خیرین در بحث مدرسه‌سازی، افزود: واقعا خیرین در بحث ساخت مدارس، کمک‌دست ما هستند.

هدایتی در رابطه با میزان مشارکت آقای عبداللهی در ساخت این مدرسه، اظهار داست: حاج آقای عبداللهی قبول کردند که ۷۵۰ میلیون تومان از هزینه‌ی ساخت این مدرسه را تامین کنند.

وی با اشاره به عظمت کار خیرین مدرسه‌ساز افزود: ما با دیدن سادگی و بی‌ادعایی خیرین بزرگی مثل آقای عبداللهی خجالت‌زده می‌شویم و واقعا باید از همت خیرین مدرسه‌ساز درس معرفت بیاموزیم.

هم‌چنین در این جلسه، مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از تامین تجهیزات مورد نیاز دانش‌آموزان مدرسه‌ی ریگ‌آباد در اسرع وقت خبر داد.